Хімія 9 клас
Урок: Отруйність метанолу і етанолу.
- метанол, денатурат;
- етанол, алкоголь;
- алкоголізм;
- фізиологічна дія спиртів на організм людини.
Тема "Оксигеновмісні органічні речовини"
Урок: Поняття про спирти. Метанол, етанол, гліцерол: молекулярні і структурні формули, фізичні властивості.
- оксигеновмісні органічні сполуки;
- функціональна група;
- спирти: одноатомні, багатоатомні;
- номенклатура спиртів;
- функціональна гідроксильна група спиртів;
- метанол, етанол;
- фізичні властивості спиртів;
- застосування спиртів.
Урок: Узагальнення й систематизація знань з теми "Вуглеводні"
- алкани, алкени, алкіни, арени;
- гібридизація;
- гомологи, ізомери;
- реакції окиснення;
- реакції приеднання;
- застосування вуглеводнів;
Домашнє завдання: повторити параграфи 22 - 29; Виконати тести join.naurok.ua Код 6140081
Урок: Природні джерела вуглеводнів: нафта, природній газ, вугілля.
Урок: Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Застосування поліетилену.
- реакція полімеризації;
- полімери;
- мономери;
- ступінь полімеризації;
- структурна ланка;
- поліетилен;
- фізичні властивості поліетилену;
- типи поліетилену: поліетилен нізького тиску і високого тиску;
- хімічні властивості поліетилену: стійкий до дії окисників і не реагує з розчинами кислот та лугів.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 28,
Урок: Горіння вуглеводнів.
- вуглеводні: насичені та ненасичені;
- реакція окиснення: повне (горіння) і неповне;
Урок: Реакція приєднання для етену й етину.
- реакції прєднання;
- реакція галогенування;
- реакція гідрування;
- реакція гідратації;
Урок: Етен (етилен) і етин (ацетилен) як представники ненасичених вуглеводнів. Молекулярні і структурні формули. Фізичні властивості.
- ненасичені вуглеводні;
- подвійний і потрійний звʹязки;
- алкени;
- алкіни;
- етен (етилен);
- етин (ацетилен);
- структурні формули;
- фізичні властивості етину та етену.
Урок: Фізичні та хімічні властивості. Реакція заміщення для метану.
- фізичні властивості алканів;
- хімічні властивості алканів: окиснення, заміщення;
- реакції окиснення: повне та часткове;
- реакції заміщення: хлорування, бромування.
Урок: Складання структурних формул речовин за їх назвами.
- міжнародна номенклатура органічних сполук IUPAC;
- головний ланцюг;
- радикал;
- локант;
Урок: Номенклатура (назви) алканів.
- міжнародна номенклатура органічних сполук IUPAC;
- головний ланцюг;
- радикал;
- локант;
Урок: Гомологи метану (перші десять), їхні молекулярні і структурні формули та назви.
- гомологія;
- гомологи;
- гомологічний ряд метану;
- гомологічна різниця -СH₂;
- загальна формула гомологів метану — CnH₂n+₂;
- номенклатура алканів;
- головний ланцюг;
- замісники (радикали).
Урок: Вуглеводні. Метан як представник насичених вуглеводнів.
- вуглеводні;
- насичені вуглеводні;
- метан;
- фізичні властивості метану;
- застосування метану.
Урок: Теорія будови органічних речовин О. М. Бутлерова.
- електронна будова атома Карбону;
- О. М. Бутлеров - засновник органічної хімії;
- основні положення теорії Бутлерова;
- структурна формула;
- ізомери та явище ізомерії;
- причини різноманіття органічних речовин;
- значення теорії для науки;
- розвиток сучасної теорії хімічної будови;
Тема 3 "Початкові поняття про органічні сполуки"
Тема уроку: Особливості органічних сполук порівняно з неорганічними. Елементи-органогени.
- органічні сполуки;
- природні джерела органічних сполук;
- елементи - органогени;
- порівняння органічних сполук з неорганічними;
- класифікація органічних сполук;
Урок: Узагальнення й систематизація знань з теми "Хімічні реакції"
Урок: Практична робота №3 «Вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій»
Урок: Швидкість хімічної реакції, залежність швидкості реакції від різних чинників.
- швидкість хімічної реакції;
- чинники, що впливають на швидкість реакції: природа реагуючих речовин, їх концентрація, ступінь подрібнення, температура, наявність каталізатора;
- закон діючих мас Гульдберга і Вааге;
- правило Вант-Гоффа.
Урок: Контрольна робота № 1
Урок: Оборотні й необоротні реакції. Принцип Ле Шательє.
- необоротні реакції;
- умови необоротних реакцій: виділення газу, випадіння осаду, утворення малодисоційованих сполук, виділення великої кількості енергії;
- оборотні реакції: пряма та зворотня реакції;
- хімічна рівновага;
- принцип Ле Шательє;
- чинники, які впливають на стан хімічної рівноваги: зміна температури, концентрації, тиску.
2CO (г) + O₂ (г) = 2CO₂ (г) + Q
а) підвищення тиску;
б) підвищення температури;
в) збільшення концентрації кисню.
Урок: Тепловий ефект реакцій. Термохімічні рівняння.
1. N2 + O2 = 2NO – 90,4 кДж
2. CaCO3 = CaO + CO2 – 157 кДж
3. 2NO + O2 = 2NO2 + 116 кДж
4. 2CO + O2 = 2CO2; ∆Н= –566 кДж
5. 2HBr = Н2 + Вr2; ∆Н= +72 кДж
ІІ. Вирішити задачу: обчисліть кількість теплоти, що виділиться при спалюванні 4 моль карбон (ІІ) оксиду СО. Термохімічне рівняння реакції горіння карбон (ІІ) оксиду 2СО(г) + О2(г)= 2СО2(г), ∆Н = -566кДж
ІІІ. За бажанням - повідомлення «Л.В.Писаржевський – видатний український хімік»
Урок: Складання рівнянь окисно-відновних реакцій. Значення окисно-відновних процесів у житті людини, природі й техніці.
- окисно-відновні реакції (ОВР);
- окисник;
- відновник;
- процес окиснення;
- процес відновлення.
а) P + O₂ = P₂O₅
б) Cu + H₂SO₄ → CuSO₄ + SO₂ + H₂O;
в)* KNO₃ + FeSO₄ + H₂SO₄ → NO + K₂SO₄ + Fe₂(SO₄)₃ + H₂O;
Урок: Окисно-відновні реакції (ОВР). Процеси окиснення й відновлення.
- ступінь окиснення: найвищий, найнижчий;
- окисно-відновні реакції (ОВР);
- електрони;
- окисник;
- відновник;
- окиснення;
- відновлення.
a) Fe⁰ → Fe⁺³ б) N⁰ → N⁻³
в) S⁰ → S⁺⁴ г) О₂⁰ → О⁻²
Урок: Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення елементів.
- електронегативність;
- йони;
- ступінь окиснення: стала і змінна;
- максимальний та мінімальний ступінь окиснення;
- бінарні сполуки.
алюміній нітрату, кальцій хлориду, калій карбонату, натрій сульфіту, літій силікату.
Урок: Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки.
- електронегативність;
- йони;
- ступінь окиснення: стала і змінна;
- максимальний та мінімальний ступінь окиснення;
- бінарні сполуки.
Тема 2 Хімічні реакції
Тема уроку: Класифікація хімічних реакцій
- класифікація реакцій;
- за числом і складом реагентів і продуктів реакції: реакції з'єднання, розкладу, заміщення, обміну;
- за зміною ступеню окиснення елементів в реакції: ОВР та неОВР;
- за наявністю каталізатору: каталітичні й некаталітичні;
- за напрямком протікання реакції: оборотні й необоротні реакції;
- за тепловим ефектом реакції: екзотермічні й ендотермічні.
KOH + H2SO4 = K2SO4 + H2O
CaCO3 = CaO + CO2
NaOH + P2O5 = Na3PO4 + H2O
Урок: Узагальнення й систематизація знань з теми "Розчини"
Урок: Практична робота №2 " Розв’язування експериментальних задач»
Урок: Виявлення в розчині гідроксид-іонів та йонів Гідрогену. Якісні реакції на деякі йони. Застосування якісних реакцій.
- якісні реакції;
- якісні реакції на йони: Cl-; SO42-; CO32- ;
- рН розчину;
- індикатори;
- гідроксид-іон;
- іон Гідрогену.
Урок: Практична робота №1 "Реакції йонного обміну між електролітами у водних розчинах"
Урок: Йонні рівняння реакцій.
- реакції обміну;
- реакція нейтралізації;
- кислоти, основи, солі;
- йони;
- умови перебігу реакцій обміну;
- молекулярні рівняння;
- повні йонні рівняння;
- скорочені йонні рівняння.
1. 3Са²⁺ + 2РО₄³⁻ = Са₃(РО₄)₂↓
2. 2Н⁺ + S²⁻ = H₂S↑
ІІ: Які з наведених йонів не можуть одночасно перебувати в розчині: Cu²⁺, K⁺, OH⁻, Fe³⁺, NO₃⁻?
Урок: Реакції обміну мід розчинами електролітів, умови їх перебігу.
Урок: Поняття про рН розчину. Значення рН для характеристики кислотного чи лужного середовища.
- рН середовища;
- кисле, нейтральне, лужне середовище;
- індикатори: лакмус, метилоранж, фенолфталеїн, універсальний.
Домашнє завдання: опрацювати конспект, параграф Виконати один з навчальних проектів:№1 «Дослідження впливу кислотності й лужності ґрунтів на розвиток рослин.»;
- рН середовища;
- кисле, нейтральне, лужне середовище;
- індикатори: лакмус, метилоранж, фенолфталеїн, універсальний.
№2 «Дослідження рН атмосферних опадів та їхнього впливу на різні матеріали в довкіллі.»;
№3 «Дослідження природних об’єктів в якості кислотно-основних індикаторів.»;
№4 «Дослідження рН середовища мінеральних вод України.»Розглянути відео рН розчину
Урок: Ступінь електролітичної дисоціації. Сильні й слабкі електроліти.
Урок: Електролітична дисоціація кислот, основ, солей.
- кислоти, основи, солі;
- йони гідроксонію;
- основність кислот;
- кислотність основ;
- ступінчаста дисоціація.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 9; с
- кислоти, основи, солі;
- йони гідроксонію;
- основність кислот;
- кислотність основ;
- ступінчаста дисоціація.
Урок: Електролітична дисоціація. Електроліти й неелектроліти.
- електролітична дисоціація;
- електроліти і неелектроліти;
- механізм електролітичної дисоціації;
- теорія електролітичної дисоціації, її положення;
- йони: катіони та аніони;
- етапи розчинення.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 8; підготувати цікаві факти про Ареніуса або електроліти.
- електролітична дисоціація;
- електроліти і неелектроліти;
- механізм електролітичної дисоціації;
- теорія електролітичної дисоціації, її положення;
- йони: катіони та аніони;
- етапи розчинення.
Урок: Розрахункові задачі.
- суміші розчинів;
- масова частка розчиненої речовини у розчині;
- задачи на змішування розчинів;
- правило діагоналей.
Урок: Розрахункові задачі
розчин, розчинна речовина, розчинник;
масова частка розчиненої речовини;
концентрація;
маса розчину = маса розчиненої речовини + маса розчинника;
маса розчиненої речовини; маса води.
Речовина |
m(реч.), г |
m(води), г |
m(розч.), г |
ω, % |
K₂SO₄ |
75 |
15 |
||
NaNO₃ |
20 |
70 |
||
NaOH |
50 |
200 |
||
H₂SO₄ |
70 |
98 |
Урок: Масова частка розчиненої речовини.
розчин, розчинна речовина, розчинник;
масова частка розчиненої речовини;
концентрація;
маса розчину;
маса розчиненої речовини; маса води.
Урок: Розчинення як фізико-хімічний процес. Теплові явища при розчиненні речовин.
Урок: Розчинність речовин, її залежність від різних чинників. Насичені й ненасичені, концентровані й розведені розчини.
Урок: Будова молекули води, поняття про водневий зв’язок.
- розчин;
- розчинник;
- розчинена реовина;
- диполь;
- водневий зв'язок;
- фізичні властивості води.
Тема "Розчини"
Урок: Дисперсні системи.
- Дисперсна система (диспергована фаза + дисперсійне середовище);
- Класифікації дисперсних систем: розчини, коллоїдні та зависі;
- Зависі: суспензії, емульсії, аерозолі, піни;
- Колоїдні розчини: золі, гелі;
Урок: Повторення. Кристалічні ґратки.
Урок: Повторення. Хімічний зв’язок.
- Хімічний зв’язок;
- Хімічний зв’язок: ковалентний неполярний та полярний;
- Хімічний зв’язок: йонний;
- Хімічний зв’язок: металевий;
- Кристалічні ґратки
Урок: Повторення найважливіших питань курсу хімії 8 класу. Класи неорганічних сполук.
- Прості речовини: метали та неметали;
- Складні речовини: оксиди, кислоти, основи, солі;
- Основні та кислотні оксиди;
- Луги та нерозчинні основи;
- Одно, двох та трьохосновні кислоти;
- Оксигеновмісні та безоксигенові кислоти;
- Сильні, середні та слабкі кислоти;
- Генетичний з'вязок, ланцюжки перетворень.
Урок: Практична робота №5
"Виявлення органічних сполук у харчових продуктах"
Урок: Практична робота №4
"Властивості оцтової кислоти"
Дослід |
Спостереження |
Висновок |
1. Колір, запах, смак |
|
|
2. Дія
індикаторів |
Лакмус – Універсальний – Метилоранж - |
|
3. Взаємодія
з NаОН |
При додавання кислоти до лугу з фенолфталеїном розчин ... |
|
4. Взаємодія
з металами: Zn і Mg |
Виділяється ... |
|
5. Взаємодія iз солями: Nа₂СО₃ |
Виділяється ... |
|
Урок: Вуглеводи: глюкоза і сахароза
- загальна формула вуглеводів;
- класифікація вуглеводів: моносахариди, олігосахариди (дисахариди), полісахариди;
- моносахарид глюкоза як альдегідоспирт;
- утворення глюкози у природі (фотосинтез);
- фізичні властивості глюкози;
- хімічні властивості: якісна реакція, окиснення, спиртове бродіння;
- дисахарид сахароза
- фізичні властивості сахарози;
- гідроліз сахарози.
Урок: Жири.
- жири - естери гліцерину та ВКК;
- біологічна роль жирів;
- класифікація жирів: тваринні й рослинні;
- фізичні властивості жирів;
- хімічні властивості жирів: гідроліз, гідрування;
- транс-жири;
Урок: Вищі карбонові кислоти
- вищі карбонові кислоти (ВКК);
- насичені ВКК: пальмітинова, стеаринова;
- ненасичені: олеїнова, лінолева, ліноленова;
- мила.
Урок: Практична робота №4 Властивості етанової (оцтової) кислоти.
Урок: Етанова кислота
- карбонові кислоти;
- функціональна карбоксильна група;
- номенклатура карбонових кислот;
- етанова (оцтова кислота);
- фізичні властивості етанової кислоти;
- хімічні властивості: взаємодія з металами, основними оксидами, основами, солями;
- застосування етанової кислоти.
Урок: Гліцерол.
- багатоатомний спирт гліцерол;
- гідроксильні групи;
- фізичні властивості гліцерину;
- якісна реакція на багатоатомні спирти;
- застосування гліцерину.
Урок: Отруйність етанолу та метанолу. Згубна дія алкоголю на організм людини.
- метанол, денатурат;
- етанол, алкоголь;
- алкоголізм;
- фізиологічна дія спиртів на організм людини.
Урок: Бензен
- ароматичні вуглеводні (арени);
- загальна формула аренів;
- бензольне кільце;
- бензен;
- фізичні властивості;
- застосування;
Коментарі
Дописати коментар