Хімія 7 клас
Урок: Хімічні властивості кисню: взаємодія зі складними речовинами.
- складні речовини;
- реакції окиснення;
- реакції горіння;
- оксиди;
Завдання - скласти реакції горіння речовин та назвати оксиди:
а) С₄Н₉ОН + О₂ =
б) С₃Н₈ + О₂ =
в) С₄Н₁₀ + О₂ =
г) РН₃ + О₂ =
д) С₂Н₅ОН + О₂ =
Урок: Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення.
- прості речовини;
- реакції окиснення;
- реакції горіння;
- оксиди;
- реакції сполучення.
Допишіть рівняння реакцій та назвіть оксиди:
1. Zn + O2 =2. АІ + О₂ =
3. P + O2 =
Урок: Практична робота №4 "«Добування кисню з гідроген пероксиду з використанням каталізатору, доведення його наявності.»
Урок: Добування кисню.
- одержання кисню в промисловості;
- одержання кисню в лабораторії;
- реакції розкладу;
- каталізатор;
- методи збирання кисню: витіснення повітря і витіснення води.
Виконати тести посилання join.naurok.ua Код доступу 6401762
Конспект до уроку
Відео до уроку
Урок: Оксиген. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню.
- характеристика хімічного елемента Оксигену;
- поширеність Оксигену у природі;
- відкриття кисню (Шеєле, Прістлі, Лавуазьє);
- фізичні властивості кисню;
- фотосинтез.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 17;
Виконати тести за посилання join.naurok.ua Код 6180862
Тема 2 "Кисень"
Урок: Повітря, його склад.
- повітря - суміш газів;
- склад повітря (азот, кисень, інертні гази, вуглекислий газ, інше);
- охорона атмосфери від забруднення.
Виконати тести за посилання join.naurok.ua Код 7033477
Урок: Узагальнення й систематизації знань.
Домашнє завдання: повторити параграфи 4 - 14, 16;
Урок: Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння.
- закон збереження маси речовини;
- хімічні рівняння;
- реагенти;
- продукти реакції;
- коефіціенти;
Розставте коефіцієнти в рівняннях:
1. Zn + O2 → ZnO
2. Na + О2→ Nа2О
3. Mg + HCl → MgCl2 + H2
4. Al(OH)3→ Al2O3 + H2O
5. HNO3 → H2O + NO2 + O2
Урок: Практична робота № 3 "Дослідження фізичних і хімічних явищ"
Урок: Фізичні та хімічні явища.
- явища природи: фізичні, хімічні, біологічні;
- фізичні явища;
- хімічні явища;
- ознаки хімічних явищ: виділення газу, випадіння осаду, поява або зникнення запаху та кольору, виділення тепла та світла;
- хімічні реакції;
- реагенти та продукти реакції;
- умови для перебігання хімічних реакцій.
Творче завдання - зробити один з проектів:
1. Хімічні явища у природі.
2. Хімічні явища у побуті.
3. Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах.
4. Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості.
Урок: Контрольна робота № 1
Урок "Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук"
- валентність: стала та змінна;
- бінарні сполуки;
- алгоритм визначення валентністі елементів за формулами бінарних сполук.
Повторити параграфи1 - 12, підготуватися до КР №1;
Виконати завдання: знайдіть серед наведених формул ті, що складені неправильно:
СаН, A2О3, KBr, NaCl2, Zn2O2, НСl4. Виправте їх.
Урок "Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів"
- валентність: стала та змінна;
- бінарні сполуки;
- алгоритм складання формул бінарних сполук за валентністю.
Виконати завдання: визначити валентність елементів у сполуках SO₂, SO₃, PbO₂, BaCl₂, Cl₂O₇, Na₂S.
Урок "Прості і складні речовини. Метали й неметали"
- прості речовини;
- метали й неметали;
- складні речовини;
- багатоманітність речовин.
Домашнє завдання:
Опрацювати параграфи 9, 12; довчити елементи.
Виконати завдання:
1. Виписати окремо прості й складні речовини:
О₃, СаСО₃, Zn, H₂S, Р₂O₃, Н₂, АІ, Ва(ОН)₂, НСІ.
2. Класифікуйте хімічні елементи, символи яких
С, Al, N, Cl, Ag, Pt, Мn, Ne на металічні та неметалічні.
Урок: Хімічні формули.
- хімічна формула;
- індекс;
- коефіціент;
- як читаються формули.
Виконати завдання: Записати формули речовин, які складаються:
а) із двох атомів Калію й одного атома Оксигену;
б) трьох атомів Оксигену;
в) одного атома Феруму;
г) шести атомів Карбону, дванадцяти атомів Гідрогену й шести атомів Оксигену;
д) одного атома Сульфуру і трьох атомів Оксигену;
е) одного атома Алюмінію.
Урок: Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів.
- маса атома,
- атомна одиниця маси,
- відносна атомна маса.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 10;
записати відносні атомні маси елементів 2 періода.
Урок: Практична робота №2 "Розділення сумішей"
Виконати тести на основі відео за посиланням join.naurok.ua Код доступу 2674250 |
Урок "Чисті речовини і суміші. Способи розділення сумішей"
- чисті речовини;
- суміші: однорідні і неоднорідні;
- методи розділення сумішей: фільтрування, відстоювання, випарювання, перегонку та дію магнітом.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 5;
Вивчити 20 елементів;
Домашній експеримент “Очищення води від накипу фільтруванням після її кип’ятіння” (за можливістю);
Урок: Ознайомлення з періодичною системою хімічних елементів Д. І. Менделєєва.
- Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва;
- коротка і довга форми;
- група - вертикальний ряд елементів;
- підгрупи: головна (а) та бічна (б);
- період - горизонтальний ряд елеметів;
- малі та великі періоди;
Відео до уроку
Домашнє завдання: повторити параграф 22 (Попель); 15 (Григорович)
|
Урок: Хімічні елементи.
- хімічний елемент;
- хімічний символ елементу;
- як читається елемент;
- прості речовини, що утворені елементом;
Домашнє завдання: повторити параграф 7;
зробити презентацію на А 4 будь-якого елементу;
вивчити 20 елементів.
Урок: Молекули. Атоми. Йони.
- молекули;
- атоми (ядро + електрони);
- ядро (протони + нейтрони);
- іони (катіони, аніони);
Домашнє завдання: опрацювати §6;
Вивчити 10 елементів (всього з попередними);
відповісти "так" чи "ні" у завданні в презентації.
Тема 1
Урок: Фізичні тіла. Речовини. Матеріали.
- фізичні тіла (природні і створені людиною);
- речовини (природні та створені людиною);
- фізичні властивості речовин;
- матеріали;
- наукові методи дослідження.
Домашнє завдання: опрацювати параграф;
виконати завдання: описати властивості скла, міді, алюмінію та заліза у вигляді таблиці.
Урок: Практична робота 1 "Правила техніки безпеки під час роботи в хімічному кабінеті. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. Будова полум'я"
1. Розглянути відео "Правила поведінки учнів у хімічному кабінети. Лабораторний посуд та обладнання".
Домашнє завдання: повторити параграфи 1, 2, 3;
вивчити наступні 5 елементів (всього 10).
Урок: Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії, маркуванням небезпечних речовин.
хімія;
хімічне обладнання;
реактиви;
хімічний експеримент;
техніка безпеки;
хімічний посуд.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 3; вивчити правила поведінки в хімічному кабінеті (ст. 28-29); розглянути лабораторний посуд (ст.20); повторити 5 елементів.
Урок "Історія хімії"
- походження слова хімія;
- періоди розвитку хімічних знань;
- ремісничий період;
- алхімічний період (з IV до VII ст.);
- сучасна хімія (з VII ст.);
- Роберт Бойль - засновник хімії як науки;
- вчені - хімікі (Ломоносов, Бутлеров, Менделєєв).
Домашнє завдання: Опрацювати параграф 2; відповісти на контрольні запитання (усно); вивчити п'ять перших елементів (див. таблицю Елементи).
Творче завдання (за бажанням): підготувати повідомлення про українських вчених-хіміків.
Урок "Хімія – природнича наука"
- хімія;
- хімічні елементи;
- атоми;
- молекули;
- речовини, властивості речовин;
- тіла;
- хімія неорганічна, органічна, фізична, загальна, біохімія, радіохімія, комп’ютерна хімія.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 1; вивчити основні поняття;підготуйтеся до обговорення проблемного питання «Хімічне виробництво в житті суспільства:за і проти»;Творче завдання (за бажанням): складіть сенкан до слова "хімія".
Урок: Розчин та його компоненти
Урок: Розчин та його компоненти
- розчин;
- склад розчину: розчинник і розчинена речовина;
- розчиненість речовин у воді: розчинні, малорозчинні та нерозчинні речовини;
- класифікація розчинів: тверді, рідки, газоподібні.
- розчинення – фізико-хімічний процес.
Домашнє завдання: опрацювати параграф
23 (Григорович); 28 (Попель)
Тема "Вода"
Урок "Вода: склад молекули, поширеність у природі, фізичні властивості".
- склад молекули води;
- полярність молекули води;
- диполь;
- водневий зв'язок;
- фізичні властивості води;
- поширеність у природі.
Це цікаво: Память води
Домашнє завдання: опрацювати параграф
22 (Григорович); 27 (Попель);
знайти цікаві факти про воду.
|
Урок: Узагальнення знань з теми.
Домашнє завдання: виконати тести join.naurok.ua Код доступу 9234122.
Урок: Колообіг Оксигену в природі
- колообіг Оксигену;
- озон, озоновий шар;
- проблема чистого повітря;
опрацювати параграфи 20, 21 (Григорович)
опрацювати параграф 26 (Попель)
Зробити проект «Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час
занять»
Урок: Реакції окиснення. Умови виникнення та припинення горіння.
- реакції окиснення: горіння, повільне окиснення, дихання;
- умови виникнення горіння;
- умови припинення горіння.
Домашнє завдання: опрацювати параграф
19 (Григорович),
25 ст. 154 - 155 (Попель)
|
Урок: Хімічні властивості кисню
- взаємодія кисню з простими речовинами;
- взаємодія кисню зі складними речовинами;
- реакції сполучення;
- оксиди;
- реакції окиснення;
Домашнє завдання: Хімічні властивості кисню
опрацювати параграфи 24, 25 (Попель); ст. 151 № 176, 179;
параграф 18 (Григорович); ст. 135 № 1, 2;
дописати рівняння та назвати оксиди:
1) ZnS + O₂ → ... 2) NH₃ + O₂ → NO + ...
Урок: Практична робота №4 "Добування кисню з гідроген пероксиду"
Розглянути відео Практична робота №4
Виконати роботу:
1. Записати та дорівняти рівняння реакції отримання кисню з гідроген пероксиду.
2. Заповнити таблицю:
а) добути кисень в лабораторії можна за допомогою реакцій...
б) кисень можна зібрати методом ...
в) збирають кисень у пробірку, росташовану отвором ..., тому що він ...
за повітря;
г) довести наявність кисню можна за допомогою ...
д) реакція добування кисню з гідроген пероксиду у пробірці відбувається тільки у присутності ...;
е) при горінні скіпки утворюється ... газ.
Урок: Добування кисню.
- одержання кисню в промисловості;
- одержання кисню в лабораторії;
- реакції розкладу;
- каталізатор;
- методи збирання кисню: витіснення повітря і витіснення води.
|
Здобувачі освіти 7-А класу!
Здобувачі освіти 7-Б класу!
Коментарі
Дописати коментар