Хімія 7 клас




   Урок: Хімічні властивості кисню: взаємодія зі складними речовинами.

  • складні речовини;
  • реакції окиснення;
  • реакції горіння;
  • оксиди;
Домашнє завдання: опрацювати параграф 18;
Завдання - скласти реакції горіння речовин та назвати оксиди:
а) СНОН + О =
б) СН + О
в) СН₁₀ + О
г) РН + О
д) СНОН + О

Урок: Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення.

  • прості речовини;
  • реакції окиснення;
  • реакції горіння;
  • оксиди;
  • реакції сполучення.
Домашнє завдання: Опрацювати параграф 18; 
Допишіть рівняння реакцій та назвіть оксиди:
1. Zn + O2 =
2. АІ + О₂ =
3. P + O2 =

Урок: Практична робота №4 "«Добування кисню з гідроген пероксиду з використанням каталізатору, доведення його наявності.»

Урок: Добування кисню.

  • одержання кисню в промисловості;
  • одержання кисню в лабораторії;
  • реакції розкладу;
  • каталізатор;
  • методи збирання кисню: витіснення повітря і витіснення води.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 17. конспект,
Виконати завдання у конспекті (вставити слова),
Виконати тести посилання join.naurok.ua Код доступу 6401762
Конспект до уроку
Відео до уроку

Урок: Оксиген. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню.

  • характеристика хімічного елемента Оксигену;
  • поширеність Оксигену  у природі;
  • відкриття кисню (Шеєле, Прістлі, Лавуазьє);
  • фізичні властивості кисню;
  • фотосинтез.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 17;
Виконати тести за посилання join.naurok.ua Код 6180862

Тема 2 "Кисень" 

Урок: Повітря, його склад.

  • повітря - суміш газів;
  • склад повітря (азот, кисень, інертні гази, вуглекислий газ, інше);
  • охорона атмосфери від забруднення.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 15;
Виконати тести за посилання join.naurok.ua  Код 7033477  

Урок: Узагальнення й систематизації знань.

Домашнє завдання: повторити  параграфи  4 - 14, 16;

Урок: Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння.

  • закон збереження маси речовини;
  • хімічні рівняння;
  • реагенти;
  • продукти реакції;
  • коефіціенти;
Домашнє завдання: опрацювати параграф 16; 
Розставте коефіцієнти в рівняннях:
1. Zn + O2 → ZnO
2.  Na + О2→ Nа2О
3. Mg + HCl → MgCl2 + H2
4. Al(OH)3→ Al2O3 + H2O
5. HNO3 → H2O + NO2 + O2

Урок: Практична робота № 3 "Дослідження фізичних і хімічних явищ"

Урок: Фізичні та хімічні явища.

  • явища природи: фізичні, хімічні, біологічні;
  • фізичні явища;
  • хімічні явища;
  • ознаки хімічних явищ: виділення газу, випадіння осаду, поява або зникнення запаху та кольору, виділення тепла та світла;
  • хімічні реакції; 
  • реагенти та продукти реакції;
  • умови для перебігання хімічних реакцій.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 14;
Творче завдання - зробити один з проектів:
1. Хімічні явища у природі.
2. Хімічні явища у побуті.
3. Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах.
4. Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості.

Урок: Контрольна робота № 1

Урок "Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук"

  • валентність: стала та змінна;
  • бінарні сполуки;
  • алгоритм визначення валентністі елементів за формулами бінарних сполук.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 13, конспект;  
Повторити параграфи1 - 12, підготуватися до КР №1;
Виконати завдання: знайдіть серед наведених формул ті, що складені неправильно:
СаН, A2О3, KBr, NaCl2, Zn2O2, НСl4.   Виправте їх.

Урок "Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів"

  • валентність: стала та змінна;
  • бінарні сполуки;
  • алгоритм складання формул бінарних сполук за валентністю.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 13;
Виконати завдання: визначити валентність елементів у сполуках SO₂, SO₃, PbO₂, BaCl₂, Cl₂O₇, Na₂S.

Урок "Прості і складні речовини. Метали й неметали"

  • прості речовини;
  • метали й неметали;
  • складні речовини;
  • багатоманітність речовин.
Домашнє завдання: 
Опрацювати параграфи 9, 12; довчити елементи. 
Виконати завдання: 
1. Виписати окремо прості й складні речовини: 
   О₃,  СаСО₃,  Zn,  H₂S,  Р₂O₃,  Н₂,  АІ,  Ва(ОН)₂,  НСІ.             
2. Класифікуйте  хімічні  елементи, символи яких                      
С,  Al,  N,  Cl,  Ag,  Pt,  Мn,  Ne  на металічні та неметалічні.

Урок: Хімічні формули.

  • хімічна формула;
  • індекс;
  • коефіціент;
  • як читаються формули.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 9;
Виконати завдання: Записати формули речовин, які складаються:
а) із двох атомів Калію й одного атома Оксигену;   
б) трьох атомів Оксигену;
в) одного атома Феруму;
г) шести атомів Карбону, дванадцяти атомів Гідрогену й шести атомів Оксигену;
д) одного атома Сульфуру і трьох атомів Оксигену;
е) одного атома Алюмінію.

Урок: Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів.

маса атома, 
- атомна одиниця маси, 
- відносна атомна маса.  
Домашнє завдання: опрацювати параграф 10;  
записати відносні атомні маси елементів 2 періода. 

Урок: Практична робота №2 "Розділення сумішей"

  • фільтрування, 
  • відстоювання, 
  • випарювання, 
  • перегонка 
  • дію магнітом
Домашнє завдання: повторити параграф 5;
Виконати тести на основі відео за посиланням  join.naurok.ua  Код доступу  2674250

Урок "Чисті речовини і суміші. Способи розділення сумішей"

  • чисті речовини;
  • суміші: однорідні і неоднорідні;
  • методи розділення сумішей: фільтрування, відстоювання, випарювання, перегонку та дію магнітом.

Домашнє завдання: опрацювати параграф 5;
Вивчити 20 елементів;
Домашній експеримент “Очищення води від накипу фільтруванням після її  кип’ятіння” (за можливістю);

Урок: Ознайомлення з періодичною системою хімічних елементів Д. І. Менделєєва.

  • Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва;
  • коротка і довга форми;
  • група - вертикальний ряд елементів;
  • підгрупи: головна (а) та бічна (б);
  • період - горизонтальний ряд елеметів;
  • малі та великі періоди;
Домашнє завдання: опрацювати параграф 8;
Відео до уроку


Урок: Хімічні елементи.

- хімічний елемент;
- хімічний символ елементу;
- як читається елемент;
- прості речовини, що утворені елементом;
Домашнє завданняповторити параграф 7;
зробити презентацію на А 4 будь-якого елементу;
вивчити 20 елементів.

Урок: Молекули. Атоми. Йони.

- молекули;
- атоми (ядро + електрони);
- ядро (протони + нейтрони);
- іони (катіони, аніони);
Домашнє завдання: опрацювати §6; 
Вивчити 10 елементів (всього з попередними); 
відповісти "так" чи "ні" у завданні в презентації.

Тема 1

Урок: Фізичні тіла. Речовини. Матеріали.

- фізичні тіла (природні і створені людиною);
- речовини (природні та створені людиною);
- фізичні властивості речовин;
- матеріали;
- наукові методи дослідження.
Домашнє завдання: опрацювати параграф; 
виконати завдання: описати властивості скла, міді, алюмінію та заліза у вигляді таблиці.

Урок: Практична робота 1 "Правила техніки безпеки під час роботи в   хімічному кабінеті. Прийоми поводження з   лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. Будова полум'я"

1. Розглянути відео "Правила поведінки учнів у хімічному кабінети. Лабораторний посуд та обладнання".
2. Виконати тести за посилання join.naurok.ua Код3032146
Домашнє завдання: повторити параграфи 1, 2, 3;
вивчити наступні 5 елементів (всього 10).


Урок: Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з  лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії, маркуванням небезпечних речовин.
  • хімія;

  • хімічне обладнання; 

  • реактиви;

  • хімічний експеримент; 

  • техніка безпеки; 

  • хімічний посуд.

Домашнє завдання: опрацювати параграф 3; вивчити правила поведінки в хімічному кабінеті (ст. 28-29); розглянути лабораторний посуд (ст.20); повторити 5 елементів.

Урок "Історія хімії"

- походження слова хімія;
- періоди розвитку хімічних знань;
- ремісничий період;
- алхімічний період (з IV до VII ст.);
- сучасна хімія (з VII ст.);
- Роберт Бойль - засновник хімії як науки;
- вчені - хімікі (Ломоносов, Бутлеров, Менделєєв).

Домашнє завдання: Опрацювати параграф 2; відповісти на контрольні запитання (усно); вивчити п'ять перших елементів (див. таблицю Елементи).
Творче  завдання (за бажанням): підготувати повідомлення про українських вчених-хіміків.

Урок "Хімія – природнича наука"

- хімія;
- хімічні елементи;
- атоми;
- молекули;
- речовини, властивості речовин;
- тіла;
- хімія неорганічна, органічна, фізична, загальна, біохімія, радіохімія, комп’ютерна хімія.

Домашнє завдання: опрацювати параграф 1; вивчити основні поняття;
підготуйтеся до обговорення проблемного питання «Хімічне  виробництво в житті суспільства:за і проти»;
Творче завдання (за бажанням): складіть сенкан до слова "хімія".

           Урок: Розчин та його компоненти

  • розчин;
  • склад розчину: розчинник і розчинена речовина;
  • розчиненість речовин у воді: розчинні, малорозчинні та нерозчинні речовини;
  • класифікація розчинів: тверді, рідки, газоподібні. 
  • розчинення – фізико-хімічний процес.
Розглянути відео Розчин та його компоненти
Домашнє завдання: опрацювати параграф
23 (Григорович); 28 (Попель)

        Тема "Вода" 

Урок "Вода: склад молекули, поширеність у природі, фізичні властивості".

  • склад молекули води;
  • полярність молекули води;
  • диполь;
  • водневий зв'язок;
  • фізичні властивості води;
  • поширеність у природі.
Розглянути відео Вода.
                                         Фізичні властивості води
Це цікаво: Память води 
Домашнє завдання: опрацювати параграф 
22 (Григорович);  27 (Попель);
знайти цікаві факти про воду.


Урок: Узагальнення знань з теми.

Домашнє завдання: виконати тести  join.naurok.ua Код доступу 9234122.

Урок: Колообіг Оксигену в природі

  • колообіг Оксигену;
  • озон, озоновий шар;
  • проблема чистого повітря;
Домашнє завдання: 
опрацювати параграфи 20, 21 (Григорович)
опрацювати параграф 26 (Попель)
Зробити проект «Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час занять»

Урок: Реакції окиснення. Умови виникнення та припинення горіння.

  • реакції окиснення: горіння, повільне окиснення, дихання;
  • умови виникнення горіння;
  • умови припинення горіння.
Розглянути відео Вогонь
Домашнє завдання: опрацювати параграф
19 (Григорович),
25 ст. 154 - 155 (Попель)


Урок: Хімічні властивості кисню

  • взаємодія кисню з простими речовинами;
  • взаємодія кисню зі складними речовинами;
  • реакції сполучення;
  • оксиди;
  • реакції окиснення;
Розглянути відео 
Домашнє завдання: Хімічні властивості кисню 
опрацювати параграфи 24, 25 (Попель); ст. 151 № 176, 179; 
параграф 18 (Григорович); ст. 135 № 1, 2; 
дописати рівняння та назвати оксиди: 
1) ZnS + O₂ → ...     2) NH₃ + O₂ → NO + ...

Урок: Практична робота №4 "Добування кисню з гідроген пероксиду"

Розглянути відео Практична робота №4
Виконати роботу:
1. Записати та дорівняти рівняння реакції отримання кисню з гідроген пероксиду.
2. Заповнити таблицю:
3. Зробити висновок, відповівши на питання:
а) добути кисень в лабораторії можна за допомогою реакцій...
б) кисень можна зібрати методом ...
в) збирають кисень у пробірку, росташовану отвором ..., тому що він ... 
за повітря;
г) довести наявність кисню можна за допомогою ...
д) реакція добування кисню з гідроген пероксиду у пробірці відбувається тільки у присутності ...;
е) при горінні скіпки утворюється ... газ.

Домашнє завдання: повторити параграф 22 (Попель); 15 (Григорович)

Урок: Добування кисню.

  • одержання кисню в промисловості;
  • одержання кисню в лабораторії;
  • реакції розкладу;
  • каталізатор;
  • методи збирання кисню: витіснення повітря і витіснення води.
Конспект: Добування кисню 



Здобувачі освіти 7-А класу!


Здобувачі освіти 7-Б класу!


Коментарі