Хімія 11 клас


Урок: Роль хімії у розв’язанні екологічної проблеми.

Домашнє завдання: Опрацювати параграф 39;

Урок: Роль хімії у розв’язанні енергетичної проблеми.

Домашнє завдання:  Опрацювати параграф 39;
Завдання: складіть рівняння реакцій за схемою:
етан → хлоретан → етанол → етаналь → карбон (ІV) оксид → глюкоза → етанол.
Які з ціх речовин є енергетичними джерелами?

Урок: Роль хімії у розв’язанні сировинної проблеми.
Домашнє завдання: Опрацювати параграф 38;
Виконати тести посилання join.naurok.ua Код 2951902
Відео до уроку

Урок: Роль хімії у розв’язанні продовольчої проблеми.

Домашнє завдання: Опрацювати параграф 38;
Завдання: перелічити основні напрямки хімії, спрямовані на розв’язання продовольчої проблеми.
Презентація до уроку

Тема 5. Хімія і прогрес людства.
Урок: Роль хімії у створенні нових матеріалів та розвитку нових напрямів технологій.

Домашнє завдання: Опрацювати параграф 37;
Виконати тести посилання join.naurok.ua Код доступу 6713020 Творчі питання
1.Відділення хімії НАН України налічує дванадцять науково-дослідних інститутів. Дізнайтеся, дослідження яких галузей хімічної науки здійснюється в них, яких успіхів було досягнуто за роки існування наукової установи та незалежності України, з іменами яких відомих учених пов’язана діяльність конкретного інституту.
2. Історія науки сповнена іменами видатних хімікинь — учених, які на рівні з чоловіками самовіддано розвивали хімічну науку й хімічну технологію. На знак поваги до їхньої праці 11 лютого визнано Міжнародним днем жінок і дівчат у науці.
Користуючись різними інформаційними джерелами, зберіть і поширте інформацію про жінок, які зробили вагомий вклад у розвиток хімічної науки та підготуйте дайджест.

Урок: Узагальнення й систематизація знань.

Домашнє завдання: Повторити параграфи 15 – 34;
Виконати тести-залік з теми посилання join.naurok.ua Код 2438435
Обрати один з навчальних проектів:
1. Штучні алмази у техніці.
2. Раціональне використання добрив та проблема охорони довкілля.
3. Запобігання негативному впливові нітратів на організм людини.
4. Неорганічні речовини у фармації (або домашній аптечці) і харчовій промисловості.
5. Кислотні дощі.
6. Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості. Складання карти родючості.
7. Властивості і застосування карбонатів, нітратів і ортофосфатів лужних і лужноземельних металічних елементів, солей амонію.
8. Усунення тимчасової і постійної жорсткості води.

Урок: Розв'язання задач за рівняннями реакції, якщо один з реагентів узято в надлишку.

Домашнє завдання: опрацювати параграф 29;
Вирішити задачи: 
1. На цинк хлорид масою 6,8 г подіяли натрій гідроксидом масою  5 г. Яка маса осаду при цьому утвориться?
 2. Обчисліть об'єм газуватого сульфур(VІ) оксиду, який можна добути із сульфур(ІV) оксиду об'ємом 150 л та кисню об'ємом 100 л.

Урок: Біологічне значення металічний і неметалічних елементів.

Домашнє завдання: опрацювати параграф 32;
Виконати завдання та надійслати результат:

Урок: Практична робота №1                        "Дослідження якісного складу солей"

Урок: Якісні реакції на деякі йони.

  • якісні реакції;
  • ознаки якісних реакцій;
  • якісні реакції на катіони;
  • якісні реакції на аніони;
Домашнє завдання: опрацювати параграф 33;                          Виконати  тести посилання join.naurok.ua Код  4051291

Урок: Мінеральні добрива. Поняття про кислотні та лужні ґрунти.

  • грунт, класифікація грунтів за кислотністю;
  • макро-та мікроелементи;
  • агрохімія;
  • добрива: мінеральні, органічні;
  • добрива: прості та складні;
  • мінеральні добрива: азотні, фосфатні, калійні;
  • виробництво добрив в Україні;
  • раціональне використанне добрив;
Домашнє завдання: опрацювати параграф 30;
Виконати  тести посилання  join.naurok.ua  Код 6031013;

Урок: Сучасні силікатні матеріали.

  • силіцій;
  • природні силікати: смарагд, топаз, аквамарин;
  • штучні силікати: скло, керамика, цегла, бетон;
  • скло: формула, види, сировина для виробництва;
  • керамика: формула, стадії виготовлення, види;
  • цемент: склад, сировина для виробництва;
Домашнє завдання: опрацювати параграф 31; 
Виконати  тести посилання  join.naurok.ua  Код 2275083;

Урок: Солі, їх поширення в природі. Середні та кислі солі. Поняття про жорсткість води та способи її усунення.

  • солі;
  • назви солей;
  • класифікація солей;
  • фізичні властивості солей;
  • хімічні властивості середніх та кислих солей;
  • поширення солей в природі та житті людини;
  • застосування солей в природі та житті людини;
  • жорсткість води: тимчасова та постійна;
  • способи усунення жорсткості води.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 27;
Виконати тести посилання join.naurok.ua  Код 7801135;

Урок: Основи. Властивості, застосування гідроксидів Натрію і Кальцію.

  • основи, гідроксильна група;
  • класифікація основ: розчинні та нерозчинні основи;
  • фізичні властивості основ;
  • хімічні властивості лугів та нерозчинних основ;
  • добування основ;
  • застосування натрій гідроксиду;
  • застосування кальцій гідроксиду;
Домашнє завдання: опрацювати параграф 26;
Виконати тести послання join.naurok.ua Код доступу 8059392;

Урок: Застосування металів та їхніх сплавів.

  • метали в природі;
  • сплави;
  • чорні та кольорові метали та їхні сплави;
  • сплави заліза: чавун і сталь;
  • сплави алюмінію: дюралюміній;
  • сплави міді: латунь, бронза, мельхіор;
  • силуміни;
  • амальгами;
  • ювелірні сплави;
  • корозія металів;
  • металургійне виробництво в Україні;
  • охорона навколишнього середовища під час виробництва та використання металів.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 25;
Виконати тести посилання join.naurok.ua Код доступу 4679948

Урок: Ферум. Залізо.

  • будова атома Феруму;
  • знаходження в природі;
  • фізичні властивості заліза;
  • хімічні властивості заліза;
  • застосування.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 24;
Виконати тести посилання join.naurok.ua Код доступу 8265215

Урок: Алюміній

  • будова атома Алюмінію;
  • знаходження в природі;
  • фізичні властивості;
  • хімічні властивості;
  • застосування.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 23;
Виконати тести посилання join.naurok.ua Код доступу 7546170
Підготувати цікаві повідомлення про алюміній.

Урок: Хімічні властивості металів.

  • відновні властивості металів;
  • ряд активності металів;
  • взаємодія з неметалами, водою, кислотами, солями;
  • якісні реакції.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 22, конспект;
виконати завдання: 

Урок: Загальна характеристика металів. Фізичні властивості металів на основі їхньої будови.

  • особливості будови атомів металів;
  • метали як прості речовини;
  • металічний зв'язок;
  • поширеність металів у природі;
  • фізичні властивості металів;
  • застосування металів;
  • сплави металів.
Домашнє завдання:опрацювати параграф 22;
Підготувати повідомлення (за бажанням) про метал або сплав з особливими властивостями та його застосування.

Урок: контрольна робота № 1

Повторити параграфи 1 - 20;
Виконайте тести-залік посилання join.naurok.ua Код  8679833

Урок: Узагальнення й систематизація знань з теми "Неметали".

Повторити параграфи 15 - 20;
Виконайте тести-залік посилання join.naurok.ua Код  2391100

Урок: Особливості взаємодії металів з нітратною і концентрованою сульфатною кислотами.

  • фізичні властивості нітратної та сульфатної кислот;
  • ряд активності металів;
  • хімічні властивості нітратної кислоти: взаємодія з металами, продукти відновлення кислоти;
  • хімічні властивості сульфатної кислоти: взаємодія з металами, продукти відновлення кислоти;
  • застосування нітратної та сульфатної кислот;
Домашнє завдання: опрацювати параграф 21, конспект;
Виконати тести join.naurok.ua Код 5991021

Урок: Кислоти.

  • кислоти, їх класифікація;
  • номенклатура кислот;
  • фізичні властивості кислот;
  • хімічні властивості кислот: дія на індикатори, взаємодія з металами, основними оксидами, основами, солями;
  • якісні реакції на деяки йони;
  • добування кислот;
  • кислотні дощі;
Домашнє завдання: опрацюйте параграф 20;
Виконати тести посилання join.naurok.ua  Код  4848643;
Виконати  Завдання
Відео до уроку

Урок: Оксиди неметалічних елементів, їх уміст в атмосфері.

  • оксиди, їх класифікація;
  • фізичні властивості оксидів неметалів;
  • хімічні властивості оксидів неметалів: кислотний характер оксидів;
  • застосування оксидів неметалів;
  • склад атмосфери;
  • парніковий ефект;
  • кислотні дощі;
Домашнє завдання: опрацювати параграф 19;
Виконати тести посилання join.naurok.ua  Код 3496920

Урок: Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Особливості водних розчинів цих сполук, їх застосування.

  • летки водневі сполуки;
  • загальна формула сполук з Гідрогеном;
  • кислотно-основні властивості;
  • хлороводень;
  • хлоридна кислота;
  • амоніак;
  • амоній гідроксид;
  • солі амонію;
  • якісна реакція на солі амонію.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 18;
Виконайте тести посилання join.naurok.ua  Код 6329921;
знайдіть поради щодо застосування розчину амоніаку.

Урок: Окисні і відновні властивості неметалів. Застосування неметалі.

  • ступінь окиснення (СО);
  • ОВР (окисно-відновні реакції);
  • відновник;
  • окисник;
  • реакції відновлення;
  • реакція окиснення;
  • окисні властивості неметалів: з металами, воднем, неметалами-відновниками, складними речовинами;
  • відновні властивості неметалів: з більш електронегативними неметалами, складними речовинами-окисниками;
  • відновні властивості вуглецю, водню і силіцію;
  • застосування неметалів.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 17
Виконати тести посилання join.naurok.ua Код 8425227
виписати застосування неметалів.

Урок: Алотропія. Алотропні модифікації речовин неметалічних елементів.

  • алотропія;

  • алотропні модифікації;

  • алотропні модифікації Оксигену: кисень та озон;

  • алотропні модифікації Карбону: алмаз, графіт, карбін, фулерен;

  • алотропні модифікації Сульфуру: ромбічна, моноклінна, пластична;

  • алотропні модифікації Фосфору: білий, червоний, чорний.

Домашнє завдання: опрацювати параграф 16, 
Виконати тести посилання join.naurok.ua Код 7725240

Тема 4. Неорганічні речовини і їхні властивості

Урок: Неметали. Загальна характеристика неметалів. Фізичні властивості.

  • Характеристика елементу:
  • положення у періодичної системі;
  • Аr;
  • будова атому (кількість р, n, e);
  • електронна й електронно-графічна формули;
  • збуджений стан атома;
  • можливі СО, валентності;
  • порівняння неметалічних властивостей з сусідними елементами;
  • вищій оксид;
  • воднева сполука з Гідрогеном;
Домашнє завдання: опрацювати параграф 15, 16; дати характеристику елементу Сульфуру за планом:
1. Положення в системі ( № перiода, група, підгрупа).
2. Відносна атомна маса елементу.
3. Будова атома (кількість електронів, протонів, нейтронів, кількість валентних елементів).
4. Електронна, графічна формула елемента (основний та збуджений стани).
5. Ступінь окислення, валентність.
6. Вищий оксид, воднева сполука.

Урок: Узагальнення й систематизація знань.

Домашнє завдання: повторити параграфи 9 - 13;
Виконайте тести-залік з теми 3 за посиланням join.naurok.ua  Код доступу 8849050

Урок: Розрахункові задачі  "Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції"

  • теоретичний  вихід продукту реакції, 

  • практичний вихід продукту реакції, 

  • відносний вихід продукту реакції;

  • Алгоритм рішення задач:

1. Записати повну і скорочену умову задачі.

2. Обчислити кількість речовини вихідної.

3. Обчислити за рівнянням реакції кількість речовини продукту  реакції.

4. Обчислити масу (об’єм) продукту  реакції.

5. Обчислити вихід продукту реакції за відношенням до теоретичного.

6. Записати відповідь.


Домашнє завдання: повторити параграфи 9 - 13; задача.

Урок: Поняття про гальванічний елемент

  • ряд напруг металу;
  • ОВР;
  • процеси окиснення й відновлення;
  • окисник та відновник;
  • катод і анод;
  • хімічні джерела струму;
  • гальванічний елемент;
  • сухі гальванічні елементи;
  • батарейки: сольові, лужні, літієві;
  • акумулятори.
Домашнє завдання: працюйте параграф 13; 
Виконайте тести за посиланням join.naurok.ua Код 9112153

Урок: Необоротні і оборотні хімічні процеси. Хімічна рівновага.

  • необоротні реакції;
  • умови протікання необоротних реакцій;
  • оборотні реакції;
  • пряма та зворотня реакції;
  • хімічна рівновага;
  • принцип Ле Шательє;
Відео до уроку 
Домашнє завдання: опрацювати параграф 9, 10; 
Виконати завдання:                                                                          відбувається реакція: 2SO2(г) + О2 (г) = 2SO3 (г) +Q  
Зміною яких параметрів можна досягнути зміщення рівноваги у бік утворення сульфур (VІ) оксиду?

 Тема 2 "Хімічні реакції"   

Урок: Типи хімічних реакцій

  • реакції з'єднання, розкладу, заміщення, обміну; 

  • ОВР; 

  • каталітичні й некаталітичні реакції, 

  • оборотні й необоротні реакції, 

  • тепловий ефект реакції;

  • екзотермічні та ендотермічні реакції;

  • гомогенні й гетерогенні реакції.

Домашнє завдання: опрацювати параграф 9, конспект;

Урок: Узагальнення й систематизація знань

Домашнє завдання: повторити параграфи 5 - 7; 
Виконайте тести-залік за посиланням join.naurok.ua Код 5546869;
Також за бажанням виконати один з навчальних  проектів:
1. Застосування рідких кристалів.
2. Використання речовин із різними видами хімічних зв’язків у техніці.
3. Значення водневого зв’язку для організації структур біополімерів.

Урок: Кристалічний і аморфний стани твердих речовин. Залежність фізичних властивостей речовин від їхньої будови.

аморфні речовини;
- кристалічні речовини;
кристалічні ґратки: атомні, йонні, металічні та молекулярні;
Домашнє завдання: опрацювати параграф 7;
Виконати тести посилання join.naurok.ua Код 5062562
Підготувати один з проектів
- Застосування рідких кристалів.
- Застосування нанокристалів.
- Використання речовин з різними видами хімічних зв'язків у техніці.
- Значення водневого зв'язку для організації структур біополімерів.

Урок: Металевий і водневий зв’язки

  • металевий зв'язок;
  • електронний газ;
  • водневий зв'язок: внутрішньомолекулярний та міжмолекулярний.
Домашнє завдання: повторити параграфи 5,  6;

Урок: Йонний зв’язок. 

- йони: катіони, аніони;
- йонний звязок;
Домашнє завдання: опрацювати параграф 5; 
Виконайте тести посилання join.naurok.ua Код 6385784

Урок: Донорно-акцепторний механізм утворення ковалентного зв’язку (на прикладі катіону амонію).

- донорно-акцепторний механізм утворення ковалентного зв’язку;

Урок: Ковалентний зв’язок. 

- ковалентний зв’язок;
- полярний та неполярний ковалентний зв’язок;
електронегативність;
- характеристика ковалентного зв’язку: кратність, насиченість, напрямленість у просторі, довжина, енергія та полярність.
- обмінний та донорно-акцепторний механізм;
- катіон амонію.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 6; 
Виконати тести за посиланням join.naurok.ua  Код4256211

Тема 2 "Хімічний зв’язок і будова речовини" 

Урок: Види хімічного зв’язку.

- хімічний  зв’язок;
- завершений і незавершений зовнішній енергетичний рівень;
- електронегативність;
- типи хімічного зв’язку: ковалентний, йонний, водневий, металічний.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 5 ст. 26 - 27;   виконати хімічний диктант (у презентації)

Урок: Явище періодичної зміни властивостей елементів та їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атома.

- електронна будова атома;
- валентні електрони; валентність;
- ступінь окиснення;
- окисники, відновники;
- радіуси атомів;
- металічні та неметалічні властивості атомів.
Домашнє завдання: повторити параграфи 1 - 3; 
Виконати тести - залік посилання join.naurok.ua   Код 5068313;
Виконати один із проектів: 
1. Створення 3D-моделей атомів елементів.

2. Застосування радіонуклідів у медицині.

3. Використання радіоактивних ізотопів як індикаторів у тваринництві, археології.

Урок: Валентні стани елементів. Можливі ступені окиснення елементів 2 і 3 періодів.

- валентність (стала і змінна);
- вища валентність;
- збуджений стан атома;
- неспарені електрони;
- електронегативність;
- ступінь окиснення (позитивна, негативна, нульова);
- вищій, проміжний, нижчий ступінь окиснення.
Домашнє завдання: 

Урок: Електронні та графічні електронні формули атомів d - елементів.

  • d - елементи (перехідні метали);
  • правило Клечковського;
  • виключення з правила Клечковського;
  • валентні та зовнішні електрони у d - елементів. 
Домашнє завдання: опрацювати параграф 1; 
записати електронну та графічну електронну формули атома Титана у звичайному і збудженому станах.  

Урок: Електронні та графічні електронні формули атомів s, p - елементів.

- орбіталі s, p, d, f;
- енергетичні рівні;
- енергетичні підрівні s, p, d, f;
- електронні формули;
- електронні графічні формули;
- зовнішні електрони;
- спарені та неспарені електрони;
- завершений та незавершений енергетичний рівень;
- звичайний (основний) та збуджений стани атомів;
- принципи розміщення електронів на енергетичних рівнях (Паулі, мінімальної енергії, Хунда).

Домашнє завдання: опрацювати параграф 1;
записати електронну та графічну електронну формули атомів Нітрогену та Хлору у звичайному і збудженому станах.

Тема 1 "Періодичний закон і періодична система хімічних елементів. Будова атома"

Урок: Періодичний закон і періодична система хімічних елементів.

  • Періодичний закон хімічних елементів;

  • Періодична система хімічних елементів; 

  • Коротка та довга форми таблиці; 

  • Групи, періоди;

  • Металічні й неметалічні елементи;   

  • Будова атома (ядро + електрони);

  • Протонне і  нуклонне число;                            

  • Домашнє завдання: опрацювати матеріал; Виконати тести join.naurok.ua Код доступу 9011452 

Урок: Генетичні  зв,язки  між  основними класами неорганічних  речовин.

  • генетичні зв,язки;
  • генетичні ряди металів і неметалів;
  • оксиди, кислоти, основи, солі;
Домашнє завдання: виконати практичну роботу №2 Генетичні  зв,язки  між  неорганічними  речовинами»
1. Складіть рівняння реакцій для здійснення перетворень: 
а)  S  →  SO2  → H2SO3  → Na2SO3
б)  Сu  →  CuO  → CuSO4  → Cu(OH)2     
2. Добудьте різними способами ферум (ІІІ) сульфат. Складіть відповідні рівняння реакцій.
3. Зробіть висновок, відповівши на питання:
а) за  яких  умовах  відбуваються  реакції?
б) що  таке  генетичні  ряди?

Урок: Якісні реакції на деякі йони

  • якісні реакції;
  • реагент;
  • аналітична хімія;
  • катіони;
  • аніони;
Розглянути відео Якісні реакції на деякі йони
Домашнє завдання: опрацювати конспект; 
параграф 33; 
зробити Практичну роботу №1 "Дослідження якісного складу солей"  ст. 178 (І варіант)
1. Заповнити таблицю:


2. Записати рівняння у молекулярному, повному та скороченому йонному вигляду.
3. Зробити висновок, відповівши на питання:
    А) Які реакції називають якісними?
    Б) За якими ознаками виявляють ті чи інші йони у розчині?
    В) Які знання, здобуті на практичній роботі, допоможуть вам у повсякденному житті?

        

   

Коментарі