Хімія 8 клас
Урок: Відносна густина газів.
- густина;
- відносна густин газів;
- нормальні умови для газів;
- обчислення молярної маси за відомою відносною густиною;
- відносна густина газів за повітрям;
Урок: Розв’язування розрахункових задач.
- маса;
- відносна молекулярна маса;
- моль;
- молярна маса.
- взаємозвязок між молярною масою та кількістю речовини;
І. Більш прості:
1. Обчисліть масу 5 моль натрій хлориду NaCl;
2. Обчисліть кількість речовини питної соди NaHCO₃ масою 42 г.
ІІ. Більш складні (на високий рівень):
1. Столова ложка вміщує 18 г води. У склянку налили три столові ложки води. Скільки молекул води міститься в склянці? Який об'єм вона займає?
2. Обчисліть масу 5 моль цукру С₁₂Н₂₂О₁₁, а також кількість атомів кожного елементу в молекулі.
Урок: Молярна маса.
- маса;
- відносна молекулярна маса;
- моль;
- молярна маса.
- взаємозвязок між молярною масою та кількістю речовини;
Виконати тести посилання join.naurok.ua Код доступу 1971499
Урок: Розв’язування розрахункових задач.
молярний об'єм;
закон Авогадро;
наслідки із закону Авогадро;
нормальні умови: температура, тиск;
формула, що пов’язує кількість речовини і молярний об’єм.
Урок: Молярний об'єм. Закон Авогадро.
молярний об'єм;
закон Авогадро;
наслідки із закону Авогадро;
нормальні умови: температура, тиск;
формула, що пов’язує кількість речовини і молярний об’єм.
Урок: Розв’язування розрахункових задач.
- кількість речовини;
- моль;
- стала Авогадро.
Тема 3 "Кількість речовини."
Урок: Кількість речовини. Моль. Стала Авогадро.
- атом, молекула;
- кількість речовини;
- моль;
- стала Авогадро.
Урок: Контрольна робота №1
Урок: Узагальнення з теми "Хімічний зв’язок"
Урок: Практична робота № 1 "Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних ґраток.
Урок: Кристалічні ґратки
- тверді речовини: аморфні та кристалічні;
- типи кристалічних ґраток: атомні, молекулярні, йонні, металічні
- залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток.
Урок: Металевий і водневий зв’язок.
- хімічнний зв'язок;
- водневий зв'язок;
- полярність молекули;
- металевий зв'язок;
- катіони;
- електронний газ.
Урок: Йонний зв'язок.
- електронегативність;
- метали й неметали;
- йони: катіони і аніони;
- йонний зв’язок;
- кристали;
Урок: Ковалентний зв'язок.
- ковалентний зв’язок;
- неполярний ковалентний зв’язок;
- полярний ковалентний зв’язок;
- загальна електронна пара;
- електронегативність.
1. Електростатичний зв'язок виникає внаслідок електростатичної взаємодії ядер двох атомів.
2. Хімічний зв'язок — взаємодія атомів, що
зумовлює їх сполучення в молекулу.
3. У молекулі
Н2 існує неполярний
ковалентний зв'язок.
4. Хімічний зв'язок у молекулі водню утворюється спільною електронною парою, розташованою симетрично щодо обох атомів.
5. Ковалентний полярний
зв'язок утворюється між
атомами з різними ЕН.
6. Речовина КСІ
— речовина з йонним
зв'язком.
7. Чи є
помилка в схемі
утворення зв'язку: Н + СІ = НСІ?
8. Із поданого
переліку елементів найелектронегативнішим є Оксисен:
Сl, F,
О.
9. Елемент, який має електронну конфігурацію Е )))284, розташований у IV періоді.
Тема2 "Хімічний зв'язок і будова речовини."
Урок: Природа хімічного зв'язку. Електронегативність елементів.
- хімічнний зв'язок: ковалентний, йонний, водневий, металевий;
- інертні елементи;
- завершений енергетичний рівень;
- правило октету Льюїса;
- електронегативність (ЕН);
- зміна електронегативності у групах і періодах.
Урок: Узагальнення й систематизація знань
Урок: Характеристика хімічних елементів № 1-20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома.
Урок: Періодичний закон та періодична система хімічних елементів, її структура.
Урок: Електронегативність. Радіус атома.
Урок: Електронні та графічні електронні формули атомів хімічних елементів № 1-20.
Урок: Електронна будова атома.
Урок: Нукліди. Ізотопи.
Урок: Будова атома
Урок: Родини елементів. Поняття про лужні метали, інертні елементи, галогени.”
Тема 1
Урок "Короткі історічні відомості про спроби класифікації хімічних елементів.
Урок Повторення. Масова частка елементу в складній речовині.
Урок Повторення найважливіших питань курсу хімії 7 класу.
атом;
молекула;
хімічний елемент;
йон;
речовина;
прості і складні речовини;
чисті речовини та суміші;
хімічна формула;
відносна атомна маса;
відносна молекулярна маса;
валентність (стала, змінна).
Урок: Практична робота №2 "Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук"
Дослід |
Спостереження |
Висновок |
1. Дія універсального індикатору на кислоти і луги |
НСІ – колір ... NaОН – колір ... |
|
2. Взаємодія кислоти НСІ та металу Zn |
Виділяється ... |
|
3. Взаємодія хлоридної кислоти HCl з основним оксидом СuO |
Прозора
рідина з чорним порошком стає зеленого кольору |
|
4. Взаємодія солі СuSO4 з лугом NaОН |
Блакитний розчин змінюється на ... |
|
5. Розкладання нерозчинної основи Сu(OН)2 при нагріванні |
Зміна
блакитного кольору осаду на ... |
|
6. Взаємодія хлоридної кислоти НСІ з основою NaОН |
Малиновий кольор фенолфталеїну в розчині NaОН після додавання кислоти стає ... |
|
7.
Взаємодія хлоридної кислоти НСІ з сіллю натрій карбонатом Na2CO3 |
Виділяється ... |
|
Урок: Амфотерні оксиди й гідроксиди.
- амфотерні сполуки;
- амфотерні оксиди;
- амфотерні гідроксиди;
- хімічні властивості амфотерних сполук;
Урок: Хімічні властивості солей.
- взаємодія з металами;
- реакція заміщення;
- ряд напруг металів;
- взаємодія з лугами;
- реакція обміну;
- взаємодія із кислотами;
- взаємодія з іншими солями;
- розкладання нерозчинних солей під час нагрівання.
Урок: Солі
- солі: визначення, загальна формула;
- номенклатура солей;
- складання формул солей;
- класифікація солей: середні, кислі, основні, подвійні;
- фізичні властивості солей;
- поширеність у природі;
- застосування.
Урок: Хімічні властивості основ.
- хімічні властивості лугів: дія на індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, розчинами солей;
- хімічні властивості нерозчинних основ: взаємодія з кислотами, розкладання за нагрівання.
Урок: Основи.
- основи;
- класифікація основ: розчинні (луги) і нерозчинні;
- номенклатура (назва) основ;
- тривіальні назви деяких основ: гашене вапно, каустична сода (каустик), баритова вода, їдке калі;
- фізичні властивості основ;
- правила ТБ під час роботи з лугами;
- застосування основ.
Урок: Хімічні властивості кислот. Дія на індикатори, реакція заміщення.
- дія на індикатори;
- індикатори: лакмус, метилоранж, фенолфталеїн, універсальний;
- взаємодія з металами;
- ряд активності металів;
- реакції заміщення.
Урок: Кислоти: назви, класифікація, поширеність у природі
- кислоти;
- кислотні залишки;
- номенклатура (назви) кислот;
- класифікація кислот за кількістю атомів Н;
- класифікація кислот за наявністю Оксигену;
- класифікація кислот за силою;
- поширеність у природі.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 34; вивчити назви кислот (ст. 146 - 147);
Урок: Поширеність оксидів у природі та їх використання. Вплив оксидів на довкілля і здоровʹя людини.
Урок: Хімічні властивості основних оксидів.
- взаємодія з водою;
- взаємодія з кислотами;
- взаємодія з основними оксидами.
Урок: Хімічні властивості кислотних оксидів.
- взаємодія з водою;
- взаємодія з основами;
- взаємодія з основними оксидами.
Урок: Хімічні властивості оксидів. Взаємодія їх з водою.
- оксиди;
- гідрати;
- кислоти;
- основи;
- хімічні властивості оксидів.
Урок: Способи добування оксидів.
взаємодія простих речовин з киснем;
взаємодія складних речовин з киснем;
Домашнє завдання: повторити параграф; вивчити конспект; дописати рівняння реакцій:
1.NH3 + O2 → NO + H2O; 2. C2H2 + O2 → 3. Mg + O2 → 4. Li + O2 → Урок: Оксиди. Фізичні властивості, поширеність у природі, застосування.
- оксиди;
- класифікація оксидів;
- несолетворні оксиди (СО, NO, N2O, SiO);
- солетворні оксиди (кислотні, основні, амфотерні);
- фізичні властивості оксидів;
- поширеність у природі;
- застосування оксидів.
Тема 4 "Основні класи неорганічних сполук"
Урок: Класифікація неорганічних сполук, їхні склад і номенклатура.
Урок: ТО з теми "Кількість речовини".
Урок: Узагальнення й
систематизація знань.
Урок: Розв’язування розрахункових задач «Обчислення з використанням відносної густини газів»
Урок: Відносна густина газів.
- відносна густин газів;
- обчислення молярної маси за відомою відносною густиною;
Коментарі
Дописати коментар