Хімія 8 клас



Урок: Відносна густина газів.

  • густина;
  • відносна густин газів;
  • нормальні умови для газів;
  • обчислення молярної маси за відомою відносною густиною;
  • відносна густина газів за повітрям; 
Домашнє завдання: опрацювати параграф 27;
Вирішити задачу: Відносна густина деякого газу за повітрям дорівнює 2,448. Визначте молярну масу цього газу.

Урок: Розв’язування розрахункових задач.

  • маса;
  • відносна молекулярна маса;
  • моль;
  • молярна маса.
  • взаємозвязок між молярною масою та кількістю речовини;
Домашнє завдання: повторити параграф 25;
Вирішити задачи за вибіром:
І. Більш прості:
1. Обчисліть масу 5 моль натрій хлориду NaCl;
2. Обчисліть кількість речовини питної соди NaHCO₃ масою 42 г.
ІІ. Більш складні (на високий рівень):
1. Столова ложка вміщує 18 г води. У склянку налили три столові ложки води. Скільки молекул води міститься в склянці? Який об'єм вона займає?
2. Обчисліть масу 5 моль цукру С₁₂Н₂₂О₁₁, а також кількість атомів кожного елементу в молекулі.

Урок: Молярна маса.

  • маса;
  • відносна молекулярна маса;
  • моль;
  • молярна маса.
  • взаємозвязок між молярною масою та кількістю речовини;
Домашнє завдання: опрацювати параграф 25;
Виконати тести посилання join.naurok.ua Код доступу 1971499

Урок: Розв’язування розрахункових задач.

  • молярний об'єм;

  • закон Авогадро;

  • наслідки із закону Авогадро;

  • нормальні умови: температура, тиск; 

  • формула, що  пов’язує кількість речовини і молярний об’єм.

Домашнє завдання: опрацювати параграф 26;
Задачи:
1. Визначте кількість молекул і об’єм вуглекислого газу СО2 (н. у.) кількістю речовини 0,5 моль.
2. Визначте кількість молекул і кількість речовини СО об’ємом 0,672 л  за  нормальних  умов.

Урок: Молярний об'єм. Закон Авогадро.

  • молярний об'єм;

  • закон Авогадро;

  • наслідки із закону Авогадро;

  • нормальні умови: температура, тиск; 

  • формула, що  пов’язує кількість речовини і молярний об’єм.

Домашнє завдання: опрацювати параграф 26;
Задача: який  об'єм  за н. у.  займає  водень  кількістю речовини  5 моль?

Урок: Розв’язування розрахункових задач.

  • кількість речовини;
  • моль;
  • стала Авогадро.
Домашнє завдання: повторити параграф 24;
розглянути ст. 126 - 127 (задачи);
Задачи:
1 Обчисліть кількість речовини в порції води, що містить 12,04 • 10 у 23 ступені молекул.
2. У ложці води міститься близько 0,5 моль речовини. Обчисліть число молекул води в ложці.
3. Визначити число атомів О та С, що містяться у 2 моль вуглекислого газу CO2 .

Тема 3 "Кількість речовини."

Урок: Кількість речовини. Моль. Стала Авогадро.

  • атом, молекула;
  • кількість речовини;
  • моль;
  • стала Авогадро.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 24;
Задача: який  об'єм  за н. у.  займає  водень  кількістю речовини  5 моль?

Урок: Контрольна робота №1

Урок: Узагальнення з теми "Хімічний зв’язок"

Домашнє завдання: повторити параграфи 17 - 23;
виконати тести naurok.ua Код 7711019;
повторити параграфи 1 - 23 - підготовка до контрольної роботи.

Урок: Практична робота № 1 "Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних ґраток.

Домашнє завданняопрацювати параграф 23;
виконати один з проектів: 
1. «Використання кристалів у техніці»;
2. «Кристали: краса і користь».

Урок: Кристалічні ґратки

  • тверді речовини: аморфні та кристалічні;
  • типи кристалічних ґраток: атомні, молекулярні, йонні, металічні
  • залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток.
Домашнє завданняопрацювати параграф 23; конспект;

Урок: Металевий і водневий зв’язок.

  • хімічнний зв'язок;
  •  водневий  зв'язок;
  • полярність молекули;
  • металевий зв'язок;
  • катіони;
  • електронний газ.
Домашнє завданняопрацювати параграфи 19, 20; конспект;

Урок: Йонний зв'язок. 

  • електронегативність;
  • метали й неметали;
  • йони: катіони і аніони;
  • йонний  зв’язок;
  • кристали;
Домашнє завданняопрацювати параграф 19, 20;
Виконати два завдання (надійслати фото):

Урок: Ковалентний зв'язок.

  • ковалентний зв’язок;
  • неполярний ковалентний зв’язок;
  • полярний ковалентний зв’язок;
  • загальна електронна пара;
  • електронегативність.
Домашнє завданняопрацювати параграф 18;
Виконати хімічний диктант  (так чи ні):

1. Електростатичний  зв'язок  виникає  внаслідок  електростатичної  взаємодії  ядер двох  атомів.

2. Хімічний  зв'язок — взаємодія  атомів, що  зумовлює  їх сполучення  в  молекулу.

3. У  молекулі  Н2  існує  неполярний  ковалентний  зв'язок.

4. Хімічний  зв'язок  у  молекулі  водню  утворюється  спільною електронною  парою, розташованою симетрично щодо обох атомів.

5. Ковалентний  полярний  зв'язок  утворюється  між  атомами  з різними  ЕН.

6. Речовина  КСІ — речовина  з  йонним  зв'язком.

7. Чи  є  помилка  в  схемі  утворення  зв'язку:  Н + СІ = НСІ?

8. Із  поданого  переліку  елементів  найелектронегативнішим  є Оксисен:  СlF,  О.

9. Елемент,  який  має  електронну  конфігурацію  Е )))284,  розташований   у  IV періоді.

10. Йонний  зв'язок  виникає  між  атомами  з  дуже  відмінними ЕН.

Тема2 "Хімічний зв'язок і будова речовини."

Урок: Природа хімічного зв'язку. Електронегативність елементів.

  • хімічнний зв'язок: ковалентний, йонний, водневий, металевий;
  • інертні елементи;
  • завершений енергетичний рівень;
  • правило октету Льюїса;
  • електронегативність (ЕН);
  • зміна електронегативності у групах і періодах.
Домашнє завданняопрацювати параграф 17; 

Урок: Узагальнення й систематизація знань

Домашнє завданняповторити параграфи 4 - 16; 
Виконати тести за посиланням join.naurok.ua  Код 3582163

Урок: Характеристика хімічних елементів № 1-20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома.

- положення елементу у ПСХЕ;
- будова атома: електрони, протони, нейтрони;
- електронна та електронно - графічна формули;
- метал та неметал;
- валентність;
- вищій оксид;
- сполука з Гідрогеном;
- порівняння металічних або неметалічних властивостей із  властивостями елементів, що стоять поряд  у періоді та підгрупі.
Домашнє завдання: Опрацювати параграфи 14, 15, 16;
Повторити параграфи 4 - 13;
Дати характеристику елементам Алюмінію та Сульфуру.

Урок: Періодичний закон та періодична система хімічних елементів, її структура.

- періодичний закон Д. І. Менделєєва;
- періодична система хімічних елементів;
- періоди: великі та малі;
- групи, підгрупи (головні та бічні);
- метали й неметали;
Домашнє завдання: опрацювати параграфи 11, 12, 13;

Урок: Електронегативність. Радіус атома.

- електронегативність;
- радіус атома;
- метали і неметали;
зміна властивостей елементів у групах та періодах.
Домашнє завдання: опрацювати параграфи 10, 14; 
Написати електронні та електронно-графічні формули елементів №12 та 16 та порівняти їх (метали чи неметали, радіуси, електронегативність).

Урок: Електронні та графічні електронні формули атомів хімічних елементів № 1-20.

- електронні формули;
- електронно-графічні формули;
- зовнішній енергетичний рівень;
- валентні електрони;
принцип мінімуму енергії;
- принцип Паулі;
- принцип Гунда.
Домашнє завданняОпрацювати параграф 10;
Записати електронні та графічні електронні формули Бора, Оксигену, Нітрогену, Флуора, Неона.
Відео до уроку

Урок: Електронна будова атома.

- електрони;
- дуалізм електронів;
- спарені та неспарені електрони;
- орбіталь (s, р, d, f);
- форми орбіталей;
- заповнені та незаповнені орбіталі;
- електронна оболонка;
- енергетичні рівні;
- енергетичні підрівні;
Домашнє завдання: опрацювати параграфи 8, 9; вкажіть кількість електронів та число енергетичних рівнів та підрівнів для:          а) Н;     б) О;     в) Са;     г) СІ.

Урок: Нукліди. Ізотопи.

- протони та нейтрони;
- нуклід - різновід атомів з певним числом протонів в ядрі;
- нукліди Гідрогену: протій, дейтерій, тритій;
- ізотопи - різні нукліди одного елементу;
- нукліди в природі: стабільні та нестабільні нукліди;
- радіоактивні елементи;
- відносна атомна маса.
Домашнє завдання: Опрацювати параграф 7;
Обчислити відносну атомну масу атомів Аргону, якщо W(40Ar) = 99,6%; W(38Ar) = 0,06%; W(36Ar) = 0,34%.
Відео Ізотопи

Урок: Будова атома

- атом;
- моделі атомів (Томсона, Резерфорда);
- будова атома (ядро + електрони);
- нуклони: протони та нейтрони;
- протонне і нуклонне число;
Домашнє завдання: опрацювати параграф 5; 
Відповісти на запитання: кількість нейтронів постійна чи може змінюватись?
Заповнити таблицю:

Урок: Родини елементів. Поняття про лужні метали, інертні елементи, галогени.”

- родини елементів;
- лужні метали;
- інертні елементи;
- галогени.
Домашнє завдання: Опрацюйте параграф 5;                                    Виконайте тести за посиланням join.naurok.ua Код 9269477.          Творче завдання (за бажанням): знайдіть у додатковій літературі інформацію про відкриття інертних газів. Як ви вважаєте, чим можна пояснити той факт, що всі благородні гази були відкриті майже одночасно: у період 1894-1900 рр.?

Тема 1

Урок "Короткі історічні відомості про спроби класифікації хімічних елементів.

- класифікація;
- А. Лавуазьє - розподіл речовин на Ме та неМе;
- Д. Дальтон - склав ершу таблицю відносних атомних мас;
- Деберайнер - запропонував триади елементів;
- А. Шанкуртуа - систематизація елементів у вигляді спиралі;
- Д. Ньюлендс - закон "октав"
- Ю. Майер - систематизація елементів на основі атомних мас і валентності;
- Д. І. Менделеєв - періодичний закон і періодична система хімічних елементів.

Домашнє завдання: опрацювати параграф 4;
розглянути відео; 

Урок Повторення. Масова частка елементу в складній речовині.

- відносна атомна маса елемену;
- відносна молекулярна маса речовини;
- масова частка елементу в складній речовині (у % або долях)

Домашнє завданняопрацювати параграф 3; повторити параграфи 1, 2; 
розвязати задачу: обчисліть масові частки всіх елементів у речовині Рb(ОН)2;

Урок  Повторення найважливіших питань  курсу хімії 7 класу.

  • атом;

  • молекула; 

  • хімічний елемент;

  • йон;

  • речовина;

  • прості і складні речовини;

  • чисті речовини та суміші;

  • хімічна формула;

  • відносна атомна маса;

  • відносна молекулярна маса;

  • валентність (стала, змінна).

Домашнє завдання: опрацювати параграф 1, 2; вказати молекулярні маси речовин та валентності атомів в молекулах SO₃, PbO₂, BaCl₂, Cl₂O₇, Na₂S.

Урок: Практична робота №2 "Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук"

1. Розглянути досліди у відео
2. Заповнити таблицю:
  

Дослід

Спостереження

Висновок

1. Дія універсального   індикатору на кислоти      і луги

НСІ – колір  ...            NaОН – колір  ...


2. Взаємодія кислоти         НСІ та металу Zn

Виділяється  ...


3. Взаємодія хлоридної кислоти HCl  з основним оксидом СuO

Прозора рідина з чорним порошком стає зеленого кольору


4. Взаємодія солі СuSO4     з лугом NaОН

Блакитний розчин змінюється на ...


5. Розкладання нерозчинної основи  Сu(OН)2 при нагріванні

Зміна блакитного кольору осаду на ...


6. Взаємодія хлоридної  кислоти НСІ з основою  NaОН

 

Малиновий  кольор фенолфталеїну  в розчині NaОН  після додавання кислоти стає ...


 

7. Взаємодія хлоридної кислоти НСІ з сіллю натрій карбонатом Na2CO3

Виділяється ...


3. Записати рівняння відповідних реакцій.
4. Зробити висновок, відповівши на питання:
   а) з якими речовинами реагують кислоти і основи?
    б) вкажіть умови протікання реакцій.
Розглянути відеоПР №2 

Урок: Амфотерні оксиди й гідроксиди.

  • амфотерні сполуки;
  • амфотерні оксиди;
  • амфотерні гідроксиди;
  • хімічні властивості амфотерних сполук;
Відео до теми: Амфотерні оксиди і гідроксиди
Домашнє завдання: опрацювати параграф
31 (Попель) ст. 174 № 246
39 (Григорович) ст. 216 № 6

Урок: Хімічні властивості солей.

  • взаємодія з металами;
  • реакція заміщення;
  • ряд напруг металів;
  • взаємодія з лугами;
  • реакція обміну;
  • взаємодія із кислотами;
  • взаємодія з іншими солями;
  • розкладання нерозчинних солей під час нагрівання.
Домашнє завдання:
розглянути відео Хімічні властивості солей 
опрацювати параграфи 36, 38; ст. 212 №7; 
Виконати тести Код 3344091 join.naurok 

Урок: Солі

  • солі: визначення, загальна формула;
  • номенклатура солей;
  • складання формул солей;
  • класифікація солей: середні, кислі, основні, подвійні;
  • фізичні властивості солей;
  • поширеність у природі;
  • застосування.
Домашнє завдання: 
розглянути відео Солі 
опрацювати параграф 37, ст. 206 №1

Урок: Хімічні властивості основ.

  • хімічні властивості лугів: дія на індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, розчинами солей;
  • хімічні властивості нерозчинних основ: взаємодія з кислотами, розкладання за нагрівання.
Домашнє завдання: 
розглянути відео Хімічні властивості основ
опрацювати параграф 33; ст. 180 №3; 
виконати тести Код 5794834

Урок: Основи.

  • основи;
  • класифікація основ: розчинні (луги) і нерозчинні;
  • номенклатура (назва) основ;
  • тривіальні назви деяких основ: гашене вапно, каустична сода (каустик), баритова вода, їдке калі;
  • фізичні властивості основ;
  • правила ТБ під час роботи з лугами;
  • застосування основ.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 32; ст. 171 №2

Урок: Хімічні властивості кислот. Дія на індикатори, реакція заміщення.

  • дія на індикатори;
  • індикатори: лакмус, метилоранж, фенолфталеїн, універсальний;   
  • взаємодія з металами;
  • ряд активності металів;
  • реакції заміщення.
Розглянути відео Дія кислот на індикатори 
Розглянути відео Хімічні властивості кислот 
Домашнє завдання: опрацювати параграф 35; ст. 189 домашній експеримент; 
Завдання: записати можливі рівняння реакцій між ортофосфатною кислотою та цинком, барієм, кальцієм, аргентумом, алюмінієм, купрумом.

Урок: Кислоти: назви, класифікація, поширеність у природі

  • кислоти;
  • кислотні залишки;
  • номенклатура (назви) кислот;
  • класифікація кислот за кількістю атомів Н;
  • класифікація кислот за наявністю Оксигену;
  • класифікація кислот за силою;
  • поширеність у природі.
   Розглянути презентацію Кислоти
Домашнє завдання: опрацювати параграф 34; вивчити назви кислот (ст. 146 - 147); 
виконати тести join.naurok.ua Код доступу 6553500

Урок: Поширеність оксидів у природі та їх використання. Вплив оксидів на довкілля і здоровʹя людини.

Домашнє завдання: опрацювати параграф 30; виконати тести join.naurok.ua Код доступу 8778516

Урок: Хімічні властивості основних оксидів.

  • взаємодія з водою;
  • взаємодія з кислотами;
  • взаємодія з основними оксидами.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 30;
ст. 162 № 10

Урок: Хімічні властивості кислотних оксидів.

  • взаємодія з водою;
  • взаємодія з основами;
  • взаємодія з основними оксидами.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 30;
ст. 162 № 12

Урок: Хімічні властивості оксидів. Взаємодія їх з водою.

  • оксиди;
  • гідрати;
  • кислоти;
  • основи;
  • хімічні властивості оксидів.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 30;
дописати рівняння у зошиті 

Урок: Способи добування оксидів.

  • взаємодія простих речовин з киснем;

  • взаємодія складних речовин з киснем;

Розглянути відео Добування оксидів
Домашнє завдання: повторити параграф; вивчити конспект; дописати рівняння реакцій:

1.NH3 + O2 NO + H2O;          2. C2H2 + O2       3. Mg + O2                              4.  Li +  O2                                                                                                       Урок: Оксиди. Фізичні властивості, поширеність у природі, застосування.  

  • оксиди;
  • класифікація оксидів;
  • несолетворні оксиди (СО, NO, N2O, SiO);
  • солетворні оксиди (кислотні, основні, амфотерні);
  • фізичні властивості оксидів;
  • поширеність у природі;
  • застосування оксидів.
Розглянути відео Оксиди
Домашнє завдання: Опрацювати параграф 28; ст. 159 № 1, 3

Тема 4 "Основні класи неорганічних сполук" 

Урок: Класифікація неорганічних сполук, їхні склад і номенклатура.

Домашнє завдання: опрацювати параграф 28;

Урок: ТО з теми "Кількість речовини".

Домашнє завдання: повторити параграфи 24 - 27 

Урок: Узагальнення й

 систематизація знань. 

Домашнє завдання: повторити параграфи 24 - 27; задачи: ст. 142 № 7 

Урок: Розвязування розрахункових задач «Обчислення з використанням відносної густини газів»

Домашнє завдання: опрацювати параграф 27;
ст. 142 № 6 (а, б, в)

Урок: Відносна густина газів.

  • відносна густин газів;
  • обчислення молярної маси за відомою відносною густиною; 
Домашнє завдання: опрацювати параграф 27;

Коментарі