6 клас біологія

 Урок: Лишайники.

  • сімбіотичні організми;
  • лишайники;
  • будова лишайників: гриби + водорості (або ціанобактерії);
  • групи лишайників: накіпні, листуваті, кущисті;
  • розмноження лишайників: вегетативнє, статеве;
  • значення лишайників;
  • рослини-індикатори;
  • рослини-піонери.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 53;
Розглянути відео: Лишайники

Урок: Гриби-паразити.

  • типи живлення: автотрофи і гетеротрофи;
  • гетеротрофи: сапротрофи, сімбіонти, паразити;
  • паразити: обов’язкові,необов’язкові.
Домашнє завдання: опрацювати параграфи 56, 57;
Розглянути відео: Гриби-паразити

Урок: Шапинкові гриби. Їстівні та отруйні гриби.

  • плодове тіло: ніжка, шапинка;
  • пластинчасті і трубчасті гриби;
  • спори;
  • мікоріза;
  • їстівні та отруйні гриби;
  • ознаки отруєння грибами;
  • перша допомога при отруєнні грибами;
  • основні правила збирання грибів.
Домашнє завдання: опрацювати параграфи 54; 55
Розглянути відео  Їстівні та отруйні гриби

Тема "Гриби" 

Урок: Загальна характеристика грибів.

  • гетеротрофи;
  • гриби;
  • клітинна стінка з хітину;
  • тіло з гіфів;
  • грибниця або міцелій;
  • нестатеве розмноження: спорами або частиною грибниці;
  • плодове тіло;
  • статеве розмноження.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 51; виписати ознаки притаманні грибам.
Розглянути відео Поняття про гриби

Урок: Екологічні групи рослин.

  • екологічні групи рослин по відношенню до освітлення: світлолюбні, тіньолюбні, тіньовитрівалі;
  • екологічні групи рослин по відношенню до температури: морозостійкі, холодолюбні, теплолюбні;
  • екологічні групи рослин по відношенню до вологи: водяні, вологолюбні, посухостійкі, сукуленти.
Домашнє завдання:
Виконати Практичну роботу №4 "Вибір кімнатних рослин для вирощування у певних умовах" ПР №4 
Опрацювати параграф 47.

Урок: Практична робота №3 Порівняння будови мохів, папоротей, покритонасінних рослин.

1. Розглянути відео Практична робота №3
2. Заповнити таблицю

Ознаки 

Мохи

Папороті

Покритонасінні

Органи 

 

 

 

Диференціація клітин на тканини

 

 

 

Умови запилення 

 

 

 

Розмноження

 

 

 

Життєві форми

 

 

 

Середовище

 

 

 

3. Зробити висновок, видповівши на питання:

А) Які спільні ознаки мають мохи, папороті та покритонасінні рослини?

   Б) Які відмінні ознаки мають мохи, папороті та покритонасінні рослини?

   В) Які з ціх рослин мають найбільш складну будову? Чому?

Урок: Покритонасінні

Урок: Голонасінні

Урок: Хвощі, плауни, папороті.

  • вищі спорові рослини;
  • заросток - гаметофіт;
  • плауни;
  • кореневище;
  • повзуче стебло;
  • плаун булавоподібний;
  • хвощі;
  • весняний та літній пагони;
  • вузол, міжвузля;
  • хвощ польовий;
  • папороті;
  • щитник чоловічий.
Розглянути відео Хвощі, плауни
Розглянути відео Папороті
Домашнє завдання: параграф 43;
виконати тести Код5056174

Урок: Мохи

  • вищі рослини;
  • спорофіт - нестатеве покоління;
  • гаметофіт - статеве покоління;
  • вищі спорові рослини;
  • спори - клітини нестатевого розмноження;
  • чоловічі статеві органи - антеридії;
  • жіночі статеві органи - архегонії;
  • бріологія - наука про мохи;
  • будова гаметофіту: стебло, листки, різоїди;
  • будова спорофіту: коробочка, ніжка;
  • листостеблові мохи: зозулин льон, сфагнум.
Презентація Мохи
Домашнє завдання: параграф 42; 
заповнити таблицю:


Урок: Водорості.

  • нижчі рослини (немає ані тканин, ані органів);
  • пігменти;
  • зелені водорості (улотрікс, спірогіра, хара);
  • бурі водорості - найскладніші;
  • морська капуста або ламінарія;
  • ламінарін;
  • червоні водорості (порфіра, філофора);
  • агар - драглиста речовина;
  • багрянковий крохмаль;
  • діатомові водорості - мікроскопічні;
  • кремнеземний панцир з двох стулок;
  • діатоміт.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 41; виконати тести  Код доступу 7646315  join.naurok.ua

Тема 4 Різноманітність рослин. 

Урок: Поняття про класифікацію рослин.

  • систематика;
  • бінарна номенклатура;
  • таксони (одиниці класифікації);
  • вид, рід, родина, клас, порядок, відділ, царство;
Домашнє завдання: опрацювати параграф 40; вивчити таксони рослин.

Урок: Залік з теми "Генеративні органи".

Домашнє завдання: Виконати тести з теми  join.naurok.ua Код доступу 5070243.

Урок: Узагальнення й систематизація знань з теми "Рослини".

Домашнє завдання: повторити параграфи 33 - 39.

Урок: Ріст і розвиток рослин.

Домашнє завдання: опрацювати параграф 39

Урок: Плоди.

  • плід;
  • будова плода: оплодень, насіння;
  • класифікація плодів за характером оплодня: сухі та соковиті;
  • сухі: розкривні та нерозкривні;
  • соковиті: прості та складні;
  • класифікація плодів за кількістю насіння: однонасінні та багатонасінні;
  • супліддя;
  • поширення плодів: вітром, тваринами, водою.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 38; виконати тести Код доступу 3674893 join.naurok.ua

Урок: Запліднення

  • запліднення;
  • спермії, вегетативна клітина;
  • насінинний зачаток;
  • зародковий мішок;
  • центральна клітина;
  • подвійне запліднення у Квіткових рослин;
  • будова насінини: насінна шкірка, зародок, запас поживних речовин.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 36; домашній експеримент: проростити насіння квасолі; виконати тести naurok.ua Код 8368351

Урок: Запилення

  • запилення;
  • способи запилення: самозапилення, перехресне, штучне;
  • ознаки рослин, які запилюються вітром;
  • ознаки рослин, які запилюються комахами.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 35; виконати тести naurok.ua Код 6114166

Урок  Суцвіття

  • суцвіття;
  • прості суцвіттякитиця, колос, початок, сережки, зонтик, головка, кошик, щиток;
  • складні суцвіттяскладна китиця або волоть, складний щиток, складний колос, складний зонтик
Розглянути відео Суцвіття
Домашнє завдання: опрацювати параграф 34;
виконати завдання:
1. Назвати суцвіття по схемах:
2. Установити відповідність між суцвіттями та рослинами:

Суцвіття

Рослини

1 соняшник

2 конвалія

3 яблуня

4 бузок

5 жито

6 конюшина

7 вишня

А Китиця

Б Простий зонтик

В Кошик

Г Складний колос

Д Щиток

Е Головка

Є Волоть

3. Знайти серед 4 рослин зайву:

1) Календула, осот, кульбаба, тюльпан.                                                      

2) Черемуха, біла акація, конюшина, конвалія.                                                        

3) Жоржина, айстри, вишня, мати й мачуха.                                                                

4) Морква, кріп, герань, петрушка.                                                               

5) Пшениця, пирій, ячмінь, подорожник.                                                                         

Урок Відозміни коренів.

  • відозміни коренів: коренеплід, кореневі бульби (бульбокорені), корені - присоски, корені - причіпки, повітряні корені, опорні корені (ходульні).
Домашнє завдання: повторити параграфи 23, 24; виписати відозміни коренів і рослини, у яких вони є

Урок Органи. Корень. Коренева система.

  • корень;
  • функції кореня;
  • види коренів: головний, бічний, додатковий;
  • коренева система;
  • типи кореневих систем: мичкувата, стрижнева.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 23, 24; 
розглянути відео Корень. Коренева система

Урок Тканини рослин.

  • тканина;
  • покривна тканина; 
  • твірна тканина; 
  • основна тканина;
  • механічна тканина;
  • провідна: судини та ситоподібні трубки.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 22;
заповнити таблицю:

Тип тканини

Малюнок

Функції

 

 

 

Урок Основні процеси життєдіяльності квіткових рослин.

  • фотосинтез;
  • живлення: мінеральне, повітряне;
  • дихання;
  • кисень, вуглекислий газ;
  • випаровування.
Домашнє завдання: повторити параграф 21. 

Тема 3  Рослини

Урок Рослина – живий організм.

  • ботаніка;
  • флора;
  • Теофраст;
  • автотрофне живлення;
  • необмежений ріст;
  • розгалужене тіло;
  • статеве, нестатеве, вегетативне розмноження;
  • ростові рухи.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 21.

Урок Узагальнення й систематизація знань з теми "Одноклітинні"

Домашнє завдання: повторити параграфи 13-20;
виконати тести  naurok.ua 

Тема: Губки - примітивні багатоклітинні тварини.

  • губки; 
  • бодяга; 
  • амебоїдні клітини; 
  • радіальносиметричні організми; 
  • устя; 
  • ектодерма; 
  • ентодерма; 
  • мезоглея; 
  • фільтратори.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 20.
Скласти тести або кросворд до теми. 
Зробити один з міні - проектів:
1. Чому скисає молоко?
2. Корисний йогурт.
3. Живі фільтри.                     

Урок Вольвокс – колоніальний організм. Ульва (зелений морський салат) – багатоклітинний організм.

  • колоніальний організм; 
  • вольвокс; 
  • спеціалізовані клітини, 
  • статеві клітини - гамети;
  • ульва;
  • талом (слань); 
  • ризоїди.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 19;
розглянути відео Вольвокс

Урок Дріжджі – одноклітинні гриби.

  • гриби;
  • дріжджі;
  • цукрові, або пекарські, дріжджі;
  • клітинна стінка: хітин;
  • брунькування;
  • значення дріджів у природі та житті людини.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 16; скласти сенкан до слова «дріжджі»

Урок Хламідомонада, хлорела, евглена зелена,  – одноклітинні організми.

  • евглена зелена;
  • змішаний тип живлення - міксотрофи;
  • джгутики;
  • світлочутливе вічко;
  • піреноїд;
  • зооспори;
  • хлорела;
  • хламідомонада.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 15;

Урок Паразитичні організми, їх поширення.

  • прокаріоти, 
  • циста, 
  • паразитизм, 
  • дизентерійна амеба,  
  • малярійний плазмодій,  
  • лямблії,  
  • трипаносоми, 
  • лейшманії, 
  • трихомонади, 
  • правила профілактики паразитарних захворювань.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 14;

Урок Твариноподібні одноклітинні організми: амеби, інфузорії. 

  • еукаріоти, 

  • амеба протей, 

  • інфузорія туфелька, 

  • псевдоніжки, 

  • війки, 

  • травні вакуолі, 

  • скоротлива вакуоля, 

  • гетеротрофний тип живлення,

  • порошиця;

  • клітинний рот,

  • статеве й нестатеве розмноження,

  • велике та мале ядра.

Домашнє завдання: опрацювати параграф 13;
розглянути відео Амеба протей 
                             Інфузорія туфелька
заповнити таблицю у зошиті:

Ознаки

Амеба протей

Евглена зелена

Інфузорія туфелька

Форма тіла

 

 

 

Покрови тіла

 

 

 

Спосіб руху

 

 

 

Кількість ядер

 

 

 

Травлення

 

 

 

Виділення

 

 

 

Урок Шкідливі та корисні бактерії

  • корисні бактерії;
  • біфідобактерії, молочнокислі, уксуснокислі бактерії;
  • азотфіксуючи (бульбочкові) бактерії;
  • кишкова палочка;
  • симбіоз;
  • сапрофітні грунтові бактерії;
  • шкідливі бактерії;
  • хвороботворні бактерії;
  • інфекція, епидемія;
  • способи передачи захворювань;
  • карантин;
  • пастерізація, стерилізація, дезинфекція;
  • щеплення, загартовування;
  • ботулізм, дифтерія, чума, холера, туберкульоз, правець, тиф, коклюш.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 18; повторити параграф 17; виконати тести код 7412276

Тема 2. Одноклітинні організми.

Тема уроку Бактерії – найменші одноклітинні організми. Будова, поширення, розмноження бактерій. 

  • бактерії;
  • прокаріоти;
  • форма бактерій: кокі, бацили, вібріони, спірили, спірохети, стрептококи, стафілококи;
  • автотрофи та гетеротрофи (паразити і сапрофіти);
  • циста;
  • муреїн оболонки;
  • нуклеоїд.
Домашнє завдання:  Опрацювати параграф 17. 

Урок Тематичне оцінювання

Домашнє завдання:  Повторити параграфи 5 - 12; виконати тести naurok.

Урок Основні положення клітинної теорії

  • клітинна теорія;
  • основні положення клітинної теорії;
  • Матіас Шлейден і Теодор Шванн;
  • Рудольф Вірхов;
  • материнська та дочірні клітини;
  • ядро і хромосоми.
Домашнє завдання: повторити параграфи 5 - 11; підготуватися до ТО; скласти тести або кросворди до теми «Клітина".

Урок Утворення нових клітин.  Ріст клітин.

  • розмноження;
  • ядро: ядерна оболонка, ядерце, ядерний сік, хромосоми, 
  • спадкова інформація;
  • ДНК;
  • поділ клітин;
  • материнська клітина;
  • дочирні клітини;
  • ріст.

Домашнє завдання: вивчити параграфи 11, 12;   Зробити повідомлення про вченого, який:  а) відкрив ядро; б) довів, що нова клітина утворюються з материнської клітини.

Урок Надходження речовин у клітину.

  • метаболізм;
  • автотрофи;
  • гетеротрофи;
  • неорганічні речовини (вода, мінеральні солі, гази);
  • органічні речовини (білки, жири, вуглеводи, нуклеїнові кислоти);
  • рух цитоплазми.

Домашнє завдання: 
Повторити параграфи 7 - 10; скласти 5 тестових завдань, які містять одну або декілька правильних відповідей.

Урок Будова рослинної і тваринної клітин.

  • Загальні ознаки рослинної і тваринної клітини: оболонка, цитоплазма, ядро, ядерце, ЕПС, комплекс Гольджі, рибосоми, мітохондрії;
  • Відмінності в будові клітин рослин і тварин: лізосоми, клітинний центр, вакуолі з клітинним соком, пластиди, клітинна стінка з целюлозою, запасні поживні речовини;
  • Причина відмінностей.

Домашнє завдання: 
Повторити параграфи 7 - 10.

Тема: Будова рослинної клітини на світлооптичному та
електронно-мікроскопічному рівнях. Практична робота 2 "
Виготовлення мікропрепаратів луски цибулі та розгляд її за допомогою світлового мікроскопа"

  • рослинна клітина;
  • органелли;
  • клітинна мембрана;
  • оболонка;
  • цитоплазма;
  • ядро;
  • мітохондрії;
  • ендоплазматична сітка (ЕПС);
  • рибосоми;
  • пластиди (хлоропласти, хромопласти, лейкопласти);
  • вакуолі.

Домашнє завдання: 
Опрацювати параграфи 7 - 10; вивчити будову рослинної клітини, намалювати її.

Урок  Лупа. Мікроскоп. Практична робота 1 "Будова світлового мікроскопа та робота з ним".   

  • лупа;

  • світловий мікроскоп;

  • електронний мікроскоп;

  •  тубус, окуляр, об’єктив, штатив, предметний столик, дзеркало, гвинти, затискачі;

  • постійні мікропрепарати;

  • правила роботи зі світловим мікроскопом.

Домашнє завдання: 
Опрацювати параграф 6; ст. 28 - 29 відповісти на запитання.

Тема 1 "Клітина" Тема уроку: Клітина – одиниця живого. Історія вивчення клітини.

  • клітина, 
  • цитологія, 
  • органели, 
  • ядро, 
  • мікроскоп, 
  • клітинна теорія;
  • вчені - біологі: Г. Галілей, Р. Гук, Антоні ван Левенгук, Р. Броун, М. Шлейден  і Т. Шванн,     Р. Вірхов, К. Бер.

Домашнє завдання: 
Опрацювати параграф 5ст. 23 відповіді на питання;                                                              
Творче завдання: знайти цікаві факти про вчених біологів.

Урок Різноманітність життя.

  • систематика; 
  • царство; 
  • вид; 
  • віруси; 
  • бактерії;
  • рослини;
  • тварини;
  • гриби;
  • еволюція;
  • середовище життя;
  • біорізноманіття.

Домашнє завдання: 
Опрацювати параграф 3ст. 14 відповісти на запитання.

Урок Науки, що вивчають життя. Методи вивчення організмів.

  • ботаніка, 

  • зоологія, 

  • морфологія, 

  • анатомія, 

  • систематика, 

  • фізіологія, 

  • мікробіологія, 

  • мікологія; 

  • генетика, 

  • цитологія; 

  • біологічні методи: спостереження, описовий, експеримент, порівняння, моделювання, мониторинг.

Домашнє завдання: 
Опрацювати параграф 4 повторити параграфи 1, 2.

Урок Біологія – наука про життя. Основні властивості живого.

  • Біологія;
  • Основні властивості життя: живлення, дихання, виділення, рух, розмноження, ріст і розвиток, подразливість, обмін речовин і енергії, адаптація, клітинна будова.
Домашнє завдання: 
Опрацювати параграф 1 та 2;  
с. 6 та 10  - виконати тести.
Творче завдання: скласти сенкан до слов «життя» або «ботаніка»


 Ми працюємо за цим підручником!

Коментарі